Застраховки „Живот“ в приветливи опаковки се появиха на щандовете най-голямата верига магазини в САЩ - WalMart.

Кутиите, украсени с познатото от комиксите куче Снупи, съдържат полици със застрахователно покритие на стойност 25 000 щатски долара.

Четирите вида предплатени застраховки се предлагат от най-големия американски застраховател MetLife в около 200 обекта на WalMart в Южна Каролина и Джорджия, съобщиха от компанията, цитирани от Bloomberg.

Масовите продукти са разделени според възрастта на клиентите в четири групи: от 18 до 44 години, от 45 до 54 години, от 55 до 59 години и от 60 до 65 години.

Зад въпросната иновация се крие опитът на MetLife да увеличи дела на директните продажби, като добави нови клиенти и намали разходите си за посредници.

Застрахователят си е поставил за цел да ореже общите си разходи с 600 млн. долара до 2016 г., с което да постигне възвращаемост на капитала от 14%.

Директните продажби, включително и тези през интернет, може да достигнат до 13% от пазара на индивидуални застраховки живот, в сравнение с 8% дял през 2010 г., според презентация на MetLife, цитирана от insurance.bg.

„Там е растежът, там имаме нужда да бъдем и ние“, е коментарът на Уилям Уилър, президент на американското продразделение на MetLife.

Едногодишна полица, осигуряваща обезщетение от 10 000 долара при внезапна смърт, се предлага на клиентите между 18 и 44-годишна възраст за 69 долара.

Пазаруващите на възраст между 60 и 65 години пък могат да се сдобият с едногодишно покритие на стойност 25 000 долара срещу 429 долара.

Пазаруващите, които купят предплатените карти трябва да се обадят на MetLife и да отговорят на няколко здравни въпроса, за да активират покритието.

Ако не покрият изискванията обаче, клиентите могат да върнат пакета и да получат обратно парите си или да използват картата за други покупки на съответната стойност.

Финансови услуги за ежедневието

За WalMart този проект е част от усилията на веригата да разшири предлагането на финансови продукти. Според говорителя на компанията Сара Спенсър обаче е твърде рано да се правят преценки за реакцията на покребителите.

„Опитваме се да убедим нашите клиенти, че могат да имат на разположение достъпни финансови услуги за всеки ден“, казва Спенсър.

WalMart се разширява в посока на финансовите услуги, като вече предлага парични транфери, осребряване на чевоке и плащания на сметки в магазините.

Търговецът на стоки на дребно дори си беше поставил за цел да открие банка с ограничен асортимент услуги и я подготвяше повече от година, преди да се откаже от намерението си през 2007 г.

Щатските животозастрахователи обикновено се фокусират в продажбите на полици с по-голями стойности и на по-заможни клиенти.

Опитвайки се да дистрибутира застрахователни покрития през WalMart обаче, MetLife може да достигне до клиенти с различни нива на доходите, коментира Ранди Бинър, анализатор в FBR Capital Markets.

Програмата е усилие да се прокара нов продукт през нов канал и на нов пазар и не е пряко свързана с усилията за намаляване на разходите, заявява Шейн Уин, говорител на MetLife.

Проектът няма крайна дата, а от MetLife ще отчетат първите резултати към края на годината. Компанията вече предлага застраховки Живот на корпоративния си уебсайт и е успяла по този начин да генерира 5 млн. долара нови премии през първото тримесечие на тази година.