Акциите на втория най-голям азиатски производител на смартфони - HTC Corp., регистрираха най-голямата си загуба от три месеца насам по време на търговията си днес, след данни за рекорден спад в печалбата на компанията.

Силната конкуренция, идваща от най-големия световен производител на смартфони - Samsung Electronics Co., както и втория най-голям Apple Inc., са били основна причина за слабите резултати.

Книжата на HTC поевтиняха с над 7% днес, като отбелязаха най-големия си спад от 5 юли насам.

Акциите на компанията са поевтинели с 46% през тази година, значително повече от понижението със 7.7% на тайванския основен индекс, компонент на който са те.

Нетната печалба на компанията се е понижила до 133 млн. долара, което е със 79% по-малко, в сравнение с предходната година. Резултатът се оказа с близо 20% под средните очаквания на анализаторите.

Тайванският производител на моделите One, Sensation и Desire е страдал от „липса на предприемане на спешни мерки“, според Питър Чоу, изпълинтелен директор на компанията, в писмо до служителите през август, като бюрокрацията в същото време е била значителна.

Новите модели, ползващи платформата на Microsoft – Windows, както и свободната на Google – Android, може да не са достатъчни да догонят ръста в продажбите на Samsung Galaxy и новия модел на Аpple – iPhone 5.

“Конкуренцията в сектора на смартфоните е изключително интензивна. Смятаме, че Apple и Samsung ще продължат да доминират на този пазар“, коментира Ричард Ко от KGI Securities Co., цитиран от Bloomberg.

Приходите на компанията за третото тримесечие са се понижили с 48% до 2.39 млрд. щатски долара, което също се оказа под средните очаквания на специалистите за приходи в размер на 2.56 млрд. щатски долара.

Делът на HTC от световните продажби се е понижил до 5.8% през второто тримесечие, на фона на 10.7% през същото на предходната година.

През изминалата седмица Samsung обяви рекордна оперативна печалба за третото тримесечие вследствие на продължаващите добри продажби на новия модел Galaxy S III, които преминаха границата от 20 милиона в първите 100 дни от дебюта му.