В неделя австриецът Феликс Баумгартнер скочи от ръба на Космоса, подобрявайки няколко рекорда, в това число за скок от стратосферата, преминаване на звуковата бариера със скорост 1 342 км/ч и най-голяма височина, на която се е издигал човек с балон - 39 000 метра.

Вчера стана ясно, че историческият скок е струвал 50 млн. евро, като капсулата, парашутът и специално създаденият скафандър, с които скочи 43-годишният австриец, струват 35 млн. евро.

Зад този проект стои най-популярната енергийна напитка в света – Red Bull. Това вероятно стана ясно на всички, след като скокът бе наблюдаван на живо от над 8 млн. души в YouTube, а след историческото събитие социалните мрежи полудяха от коментари и споделени снимки на Баумгартнер.

Ето и няколко факта за компанията, която буквално издигна рекламата до космически висоти:

Идеята за енергийната напитка се заражда у австриеца Дитрих Матешиц през 1982 г., докато седи в бар в хонконгския хотел Mandarin, когато научава за популярните "тоник напитки" в Азия.

Оригиналният продукт е измислен от тайландеца Шалео Йовидя и се нарича Krating Daeng, което означава "червен бик" на тайландски (по-точно "червен гаур", наричан още индийски бизон).

През 1984 г. Матешиц основава Red Bull . Той усъвършенства продукта, разработва уникална маркетингова концепция и започва да продава енергийната напитка Red Bull на австрийския пазар през 1987 г.

Консумацията расте двойно в Австрия, а Red Bull се появява и на първите си международни пазари - Сингапур (1989) и Унгария (1992). Германия одобрява продажбата на продукта през 1994 г., а Великобритания през 1995 г. Red Bull стъпва на пазар в САЩ през 1997 г., първо в Калифорния.

От 1987 г. до сега по света са консумирани около 30 млрд. кенчета Red Bull.

Общо 4.631 млрд. кенчета Red Bull са продадени в световен мащаб само през миналата година, което е с 11.4% повече в сравнение с предходната година.

Оборотът на компанията е нараснал с 12.4% от 3.785 млрд. евро през 2010 г. до 4.253 млрд. евро през миналата година. През 2011 г. компанията може да се похвали с рекордни данни по отношение на продажбите, приходите, производителността и оперативната печалба.

Рекордите се държат на значителния ръст на продажби на ключови за компанията пазари като САЩ (+11%) и Германия (+10%), както и на други пазари като Турция (+86%), Япония (+62%), Франция (+35%) и скандинавските държави (+34%).

През миналата година спонсорираният от компанията отбор от Формула 1 Red Bull Racing спечели за втора поредна година титлата при пилотите и при конструкторите.

Към края на 2011 г. Red Bull е имала 8 294 служители в 164 страни. Година по-рано те са били 7 758 в 161 страни.