Най-големият производител на луксозни автомобили в света Bayerische Motoren Werke AG (BMW) отчете 14-процентен ръст на печалбата за третото тримесечие, след като търсенето на новите седан и комби 3-та серия компенсираха пазарния спад в Европа, информира Bloomberg.

Печалбата на компанията преди лихви и данъци нараства до 2 млрд. евро, в сравнение с 1.76 млрд. евро година по-рано. Предварителните очаквания на анализаторите бяха за печалба в размер на 1.74 млрд. евро, според проучване на Bloomberg. Продажбите пък нарастват с 14% до 18.8 млрд. евро.

Благодарение на ръста в продажбите в Китай BMW до голяма степен остава незасегната от дълговата криза, която през тази година е на път да доведе до най-големия спад в търсенето на автомобили в Европа от две десетилетия насам. Mercedes-Benz на Daimler AG намали таргета си за печалба и стартира план за намаляване на разходите с 2 млрд. евро заради забавянето в Европа и застаряващите си модели.

Акциите на BMW затвориха вчерашната сесия с понижение от 0.8% до 64.49 евро. Книжата на компанията поскъпват с 25% от началото на годината, което й дава пазарна оценка от 41.3 млрд. евро.

От BMW планират да доставят над 1.7 млн. автомобила през тази година, поставяйки нови рекорди с марките си BMW, Mini и Rolls-Royce.

През тази година BMW успява да запази преднината си в продажбите пред Audi, благодарение на 33-процентния ръст на продажбите в Китай до септември до 237 650 автомобила.

Благодарение на по-голямото търсене на компактният модел Първа серия и седановия и комби модела Трета серия, BMW е доставила 1.11 млн. автомобила през първите девет месеца на 2012 г., в сравнение с 1.1 млн. за Audi.

Mercedes е доставила 965 000 автомобила. Както Audi, така и Mercedes обещаха да отнемат първото място от BMW при луксозните марки до края на десетилетието.