Притежателите на немски автомобили са по-спокойни, че няма да ги сполети повреда по време на път, от собствениците на коли, произведени в която и да било друга страна по света.

Това е показало последното проучване на британската застрахователна компания 1st Central, чиято цел е била да установи склонността за покупка на застрахователно покритие за пътна помощ сред различните групи автомобилисти.

Най-малко вероятни клиенти се оказали именно британците с немски коли. Обратно – собствениците на италиански и американски автомобили се оказали най-склонни да се подсигурят с такава застраховка. Над една трета (34%) от движещите се с италиански автомобили биха я купили, според проучването, а при американските процентът е 24 на сто.

Изненадващо за застрахователната компания откритие било, че жените, които имат нагласата да си купят застраховка за авария, са само с 5% повече от мъжете.

Далеч по-голямо значение от пола имала възрастта на водачите. Най-младите се оказали и най-безгрижни. Шофьорите между 31 и 50 години са със 7% по-склонни да си купят покритието, отколкото онези под 30 години, като този процент нараства до 16% при над 50-годишните.

Най-голямо значение обаче, както можеше и да се предположи, има възрастта на самият автомобил. Собствениците на чисто нови коли са с 45% по-малко склонни на разход за такава застраховка, в сравнение с притежателите на 5-годишни МПС-та например.

Изследването установило и че шофьорите с дизелови коли са по-спокойни. Склонността им да станат клиенти на такъв продукт е с 9% по-малка от тази на британците с бензинови коли. Не била открита зависимост по отношение на различните региони и цветове на колите обаче.

В резултат на изследването си, от 1stCentral са открили, че съществува пазарна празнина заради липсата на евтини базисни покрития, предвид свитите семейни бюджети.