От Der Spiegel наскоро са интервюирали няколко гръцки корабни магнати за това какво е да си богат в една изпитваща сериозни затруднения страна.

Леон Патицас, 36-годишен наследник на корабен магнат, казва, че държавата не предлага сигурност на гръцката бизнес класа. Тази позиция, заявява той, се корени във вярата на населението, че капиталите са виновни за всички, "а не влиятелните синдикати, които на практика закриват работни места с техните нереалистични изисквания, вместо да ги запазват."

От Spiegel Oбаче пишат, че гръцката корабна индустрия се радва на необикновена свобода по отношение на това какво дължи на държавата.

Въпреки че гръцки кораби транспортират 20% от световните морски товари, те "обикновено" плават под флаговете на други държави.

В резултат на това най-големият търговски флот в света почти не допринася с нищо за гръцката икономика и приходите от корабоплаването не се облагат с данъци. Корабните компании дори не трябва да плащат данъци за подразделенията си, които нямат нищо общо с транспортирането на товари по вода.

Търговският флот на Гърция е най-големият в света, създавайки 400 000 работни места за икономиката, казва Патицас. Ако той не се ползва с подобни привилегии, те „биха могли да отидат на друго място по всяко време“ добавя той.