Chevrolet Spark EV ще постави нови стандарти по отношение на динамиката на градските електрически автомобили, когато се появи в продажбените центрове на марката в Калифорния през лятото на 2013 г.

Съчетаването на електрически мотор с постоянни магнити, който има мощност от над 130 к.с. (100 кВт) със съосно разположена трансмисия води до постигане на ускорение 0-100 км/ч от под 8.5 секунди.

Сърцето на системата за задвижване на Spark EV е конструираният от GM електромотор с постоянни магнити и маслено охлаждане. На базата на изминатите над 800 000 км от тестовите версии на автомобила в рамките на развойната дейност, инженерите оптимизираха качествата на мотора, в резултат от което сега използват специално конструирана решетка от медни проводници за изграждане на статора и уникална конфигурация на ротора.

Началото на производството на мотора и трансмисията ще започне в началото на 2013 г. в завода за трансмисии на GM в Уайт Марш, щата Мериленд, край Балтимор. За първи път американски автомобилен производител произвежда както електромотора, така и трансмисията, за модерно електрическо превозно средство, в Съединените щати.

"Когато нашият екип започна разработването на системата за задвижване за Spark EV, ние решихме че трябва да осигурим едновременно истинското удоволствие от ускорението и максимално ниво на ефективност," отбелязва главният инженер Чък Ръсел.

"Това, което клиентите ще харесат най-много, е удоволствието, с което се шофира Spark EV; тягата е непрекъсната и мощността е налице при всеки един етап на задвижването. Това ще ни помогне да осигурим една вълнуваща възможност на тези клиенти, които търсят електрически автомобил, който им осигурява удоволствие от шофирането и е отговорен към околната среда."

Факторът удоволствие е гарантиран, благодарение на способността на електромотора на Spark EV да осигури равномерен, но наличен още при нулеви обороти въртящ момент от 542 Нм, който позволява мощността на Spark EV да надхвърли тази на някои малки спортни автомобили. Динамиката на Spark EV ще му помогне да впечатли клиенти отвъд типичните потребители в града.

Освено върху динамиката, инженерите са се фокусирали и върху това да конструират задвижването на Spark EV максимално компактно, просто и ефективно. Летият алуминиев корпус осигурява отлична базова структура с ниско тегло, докато съосната конструкция позволява компактна конфигурация на задвижващия блок, който е монтиран директно върху носещата рамка, с цел подобряване на качествата по отношение на шума и вибрациите.

Екипът успя да намали времетраенето на развойния процес и себестойността на проекта, като заимства много от компонентите и системите, използвани в Chevrolet Volt и Two-Mode хибридите на GM. Повече от 75% от компонентите в системата за задвижване се използват от други конструкторски програми на GM.

Технологията на оплетката на статора на електрическия мотор е доказала качествата си в електрическите системи на Volt, Two-Mode хибридите и eAssist. Управлението на електромотора и системата за охлаждане, използвана в Spark EV, в голяма степен е заимствана от тази на Volt. Решението с едностепенна планетарна предавка е избрано за постигане на максимална ефективност.