За младите служители на "Уолстрийт", които прекарват част от живота си в социалните медии, работата в голяма банка понякога изглежда като края на света. Повечето финансови гиганти не позволяват употребата на Facebook, Twitter и Gmail, както и на мнозинството от музикалните и видео портали.

"Работата на Уолстрийт изисква пълна ангажираност. А без достъп до социалните медии и личните имейли понякога се създава впечатлението, че не съществува нищо друго, освен работата", обясни анализатор на JPMorganChase, пожелал анонимност, тъй като му е забранено да разговаря с медиите.

По тази причина той и всичките му колеги, които често работят по над 80 часа седмично, са готови да отвърнат на удара. От скоро разчитат на неформална мрежа от стратегии, с които рушат защитните стени на компаниите и остават свързани със света.

За да следи репортажи от футболни мачове, например, анализатор превежда имената на отборите с помощта на Google Преводач и ги гледа в RuTube – руския еквивалент на YouTube.

"Драконовско е", настоя той. "Говорим за работа, в която прекарваш дълго време в чакане да получиш задачи от висшестоящите, а нямаш много начини да убиваш време", посочва БГНЕС.

"YouTube е най-голямото препятствие", съгласи се анализатор от Bank of Americа, който също пожела да остане неизвестен. Но пък експертът използва друг трик – сайта Vimeo. Той обаче е далеч от качеството на богатия на клипове американски портал за споделяне.