Култовите мотори
Всеки страстен мотоциклетист има списък с желаните мотори, които иска да подкара поне веднъж в живота си. Защо? Защото зад всяка една от тези машини се крие нещо много специално - определено чувство при каране, уникален ръмжащ звук или невероятно красив дизайн.
Може да се учудвате на подобна страст, но разгледайте класацията за най-култовите мотори на Wanted.de и може да размислите.
Honda CBX 1000 Super Sport е един от първите произведени модели с шестцилиндров двигател, а заради неговото изключително представяне читателите на немското списание "Моtorrad" са го обявили за Мотоциклет на годината през 1978 г.
Феновете на сериала "Long Way Round", който направи Иън Макгрегър и Чарли Бурман звезди, мечтаят да се качат на "R 1150 GS Adventure" - модел на BMW, увековечен в телевизионната сага.
Който не може да си спомни за най-стария модел на английския производител Triumph ("Modell No.1" от 1902 г.), трябва да хвърли поглед на лимитирания модел "Bonneville T100", създаден специално за 110-годишнината на фирмата.
Серията на Honda - "Fireblade", повече от 20 години се стреми към перфектния баланс между мощност и контрол. В допълнения към безброй подобрения и многократно намаляване на теглото, най-новият модел "SC59" се гордее с четирицилиндров двигател с обем от 999 кубични сантиметра, 178 конски сили и първата в света АBS-система, специално пригодена за суперспортни мотоциклети.
Tрябва ли истинският Harley Davidson да бъде с отличителния бълбукащ V-образен двигател? Моделът "Knucklehead" от 1936 г. е една истинска класика, с която пътуването по легендарния американски Route 66 е абсолютно пълноценно.
Нarley-моделът с "Panhead"-двигател от 1948 г. също е класика и мечта за всеки мотоциклетист.
Моделът "XT 500" на Yamaha се счита за родоначалник на всички ендуро мотори. През 1976 г., със своята приключенска аура, тази машина успява да направи едноцилиндровите машини отново приемливи. Мотор за истински мъже, готови да избягат от ежедневието по всяко време.
Norton припомнят със своя ретро мотор "Commando 961 Sport" за златните години на компанията. Никоя друга марка не е печелила толкова пъти наградата "Tourist Trophy" в Isle of Man. Който иска да се потопи в тръпката на победата – това е начинът!
"R 37" е първият спортен мотор на BMW. Създаден е през 1924 г. и развива до 115 км/ч. С тази машина започва дългата история на успеха на BMW по пистите из целия свят.
Другият акцент сред моделите на BMW от преди войната е състезателната версия на "R 51" - "R 51 RS" от 1939 г. От нея има само 17 бройки в ръцете на частни собственици. Всеки, който днес може да подкара една от тези машини, трябва да се счита за невероятен късметлия. За всички останали, разбира се, това ще си остане една несбъдната мечта.
Ако в култовия списък поподне някой по-малък модел, то това трябва да е Honda "Monkey" от 1967 г.. Тя не се откроява с високи скорости, но пък е много забавна за каране и отдавна е влязла в историята на мотоциклетизма!
Няма как да не сте чували за култа към оригиналните Café-Racer-и от 60-те години, като "Norvin", "Triton" или "Tribsa". Това са истински Selfmade-машини с висока скорост и добро управление. На снимката виждате "Norvin"-Racer.
Малко са тези, които успяват да се доберат до класическо Café-Racer. Алтернативата обаче е налице в модерната му интерпретация - "Thruxton" от Triumph.