General Motors и ABB демонстрираха следващия етап на технологиите за повторно използване на батериите, включващо съчетаването на пет използвани батерии от Chevrolet Volt в обща конструктивна система, която може да осигури два часа електрическо захранване на пет средно статистически американски къщи.

Системата за непрекъсваемо захранване и балансът на мрежата бяха демонстрирани по време на така наречения GM Electrification Experience. Прототипният агрегат осигурява мощност от 25 кВт и 50 кВтч енергия, с която се захранва цялото осветление и аудиовизуално оборудване в „извънмрежовата” структура, използвана за събитието.

“Разработката на GM включва целия живот на батерията, включително вторичната употреба,” отбелязва Пабло Валенсия, главен мениджър на GM за управление на целия жизнен цикъл на батериите.

"В много случаи, когато електрическата акумулаторна батерия достигне края на своя живот за автомобилно приложение, е изразходен едва 30% от общия й живот. Това оставя огромен свободен капацитет, който може да бъде използван за други приложения, като мрежово захранване, преди достигане на момента за рециклирането на батерията.”

През миналата година GM и ABB демонстрираха как батерийният пакет на Chevrolet Volt може да бъде използван за съхранeние на енергия и обратно захранване на мрежата, както и осигуряване на допълнителна енергия за домовете и бизнеса.

По време на демонстрацията системата за съхранение на енергията бе включена в режим на „външно аварийно захранване”, при което 100% от захранването на сградите бе осигурено от батериите на Volt чрез системата за съхранение на енергията на ABB Energy Storage Inverter.

Подобно приложение може един ден да бъде използвано за захранване на групи домове или малки бизнес сгради по време на прекъсване на захранването на ток и позволява зареждане по време на периоди на ниско потребление и цена на тока и използването и в периоди на скъпа енергия в пикови часове на потребление, както и запълване на падовете на захранване при слънчеви и вятърни електропаркове или други системи за получаване на енергия от възобновяеми източници.

Подобни функции, заедно с регулирането, в рамките на системите за разпределение на електрическата енергия, могат някой ден да бъдат използвани от различни съоръжения с цел намаляване на цените към клиентите и подобряване на качеството на енергийното захранване.

При това тези приложения се отнасят към обществените системи за съхранение на енергия и се отличават от енергийните проекти за съхранение на ниво електрически подстанции.

“Днес ние показахме колко бързо тази изследователска концепция се превръща в реалност,” отбелязва Алън Бърчет, главен вицепрезидент на ABB за бизнес разработки в Северна Америка.

“Акумулаторната система на ABB-GM от Volt е първата в света използваща автомобилните батерии като защитно аварийно захранване за домове и други възможни индустриални цели. Ние ще я инсталираме към мрежата скоро, за да завършим техническата оценка и да анализираме възможностите за приложение в така наречените умни мрежи (smart grid), като аварийно захранване, намаляване на себестойността на енергията, подсилване на системите за разпределение и съхраняване на възобновяема енергия.”

Изследователският център на ABB в Северна Каролина извърши развойната дейност и разработката, а отделението на ABB за системи със среден волтаж в Лейк Мери, Флорида управлява тестовете за проверка на концепцията, пазарното изследване и продуктовата разработка.

Като най-голямата компания в света в областта на системите за бързо зареждане на електрически автомобили и лидер в областта на умните мрежи и съхранението на енергия, ABB работи и с други автомобилни компании и предприятия с цел постигане на повече продуктивност и ефективност на електрическите системи и индустриални дейности.

GM е фокусиран върху възможностите акумулаторни системи, интегрирани в бъдещите модели на Chevrolet, Buick, GMC и Cadillac, да осигуряват екологични социални ползи отвъд използването им като автомобилни технологии. Много преди батерията до стигне до състояние за рециклиране, вторичната употреба осигурява значителен потенциал за пълно усвояване на ресурса на батерията.

GM си е поставил за цел да намали отпадъците в рамките на своите дейности и в глобален мащаб производствените съоръжения на компанията рециклират 90% от отпадъците, които създават. Включването на батериите като системна част от цялостното намаляване на вредното въздействие върху околната среда на автомобилите и дейностите на компанията е част от общата и стратегия за устойчиво развитие.