Цигарените компании в САЩ ще трябва да признаят, че заблуждават
Големите тютюневи компании трябва да поместят в медиите реклами, в които да посочват, че съзнателно са заблуждавали американската общественост за опасността от пушенето и пристрастяването към цигарите. Това реши вчера американски съдия, цитиран от Ройтерс, на която се позова БТА.
Цигарените компании дълго време оспорват решение на Окръжния съд на окръг Колумбия от 2006 г., което ги задължава да публикуват такива признания, с мотива, че това нарушава свободата на словото.
Но съдията Гладис Кеслър отхвърли позицията им и отсъди, че компаниите трябва да публикуват пет отделни декларации, различни от предупредителните надписи върху тютюневите изделия.
Една от тях започва така: "Федерален съд реши, че тютюневите компании съзнателно са заблуждавали американската общественост, като невярно са продавали и рекламирали "леки" цигари и такива с ниско съдържание на катран като по-маловредни от обикновените цигари."