Почти 500 000 автомобила на General Motors на пътя до 2017 г. ще са с форма на електрификация. Фокусът ще бъде поставен върху plug-in технологията, потвърди високопоставен служител от отдела за продуктова разработка.

“Plug-in технологиите позволяват уникална възможност за промяна на живота на хората,” отбелязва Мари Бара, главен вицепрезидент Global Product Development пред медиите на изминалото събитие GM Electrification Experience в Сан Франциско. “Plug-in базираните решения ще играят съществена роля в нашето технологично портфолио в близко бъдеще.”

“Такъв plug-in модел е Chevrolet Volt, електрическият автомобил с удължен пробег, който бе представен през 2010 г. и се превърна в олицетворение на пътя на GM към електрическото пространство”, допълва Бара.

“Това, което започна като отправна точка за доказване на функционалността на технологията, се превърна в реална стартова позиция, даваща тласък на електрическите технологии, много по-силен от това, което смятахме за реално преди пет години. Уникалната технология за задвижване, която бе пионерна при внедряването и във Volt – същата, с която ще се оборудва Cadillac ELR – ще бъде съществен елемент от нашата стратегия за електрификация в бъдеще.”

Наученото от Volt бе използвано и за Chevrolet Spark EV, който ще влезе в продажби следващата година на някои американски пазари и Северна Корея.

“Ще отговорим на изискванията, поставени от редица регулаторни агенции, но ние не произвеждаме Spark EV, за да проверяваме валидността им,” отбелязва Бара.

GM е на път да продава над 50 000 автомобила с електрификация тази година – технологии, включващи системи от тази на Volt до меката хибридна eAssist на Buick LaCrosse, Regal и Chevrolet Malibu. Chevrolet Impala моделна година 2014 също ще предлага версия с eAssist, когато дебютира през следващата година.

“Нашата обвързаност с eAssist е непоколебима,” отбелязва Бара. “На практика, нашата бъдеща гама ще включва стотици хиляди автомобил на GM годишно към 2017 г.”