Моловете свалят цените
Колкото повече молове, толкова по-ниски цени. За късмет на потребителите, тази формула започна да работи и у нас. Все по-често в търговските центрове могат да се намерят качествени стоки на изгодни цени. Често дори по-евтини, отколкото в бутиците на търговските улици.
Конкуренцията е основният двигател на този процес. За да се постигнат по-изгодни цени за посетителите, а оттам да се вдигнат и оборотите, се използват няколко трика. Първият и по-лесен начин е да се свият печалбите на търговците. Така крайната цена би могла да падне значително.
Вторият начин, който обаче изисква доста усилия, е да се прескочат франчайз компаниите на съответните марки и да се преговаря за внос директно от централата. По този начин стоките биха могли да поевтинеят между 10 и 15%, коментират управители пред вестник "Стандарт".
Привличането на нови марки е друг успешен трик. Според консултантската компания Colliers International успехът на даден проект зависи от локацията и инфраструктурата. "Не само цените, но и лесният достъп, без загуба на време в трафик, имат решаващо значение при избора на един търговски център пред друг за потребителите", казват експертите.
Допълнителен тласък за търговския център би дало развитието на устойчив търговски микс и отличителна концепция. Привлекателност добавя и оформянето на търговска зона, което засилва интереса.