Десет невероятни търговски марки, които звездите са регистрирали
След като куотърбекът от НФЛ Тим Тибоу регистрира като търговска марка наименованието на популярната позиция, в която се моли по време на мач, известна като "tebowing", хората се чудят колко странни могат да бъдат търговските марки.
Не е изненадващо, че светът на знаменитостите е изпълнен с най-абсурдните търговски марки в света.
Точно така, в САЩ човек може да притежава търговска марка за почти всичко, в това число миризми, цветове, звуци, а някои знаменитости използват това в своя полза.
От "tebowing" на Тим Тибоу до "I die" на Рейчъл Зоуи, тези търговски марки наистина съществуват. Ето го и тях:
That's hot (Това е яко!)
Собственик: Парис Хилтън
Парис Хилтън подаде заявление за своята фраза от телевизионното риалити "Simple Life" през 2006 г. Търговската марка обаче важи само за алкохол и дрехи, според щатската Служба по патенти и търговски марки.
Let's get ready to rumble (Да се приготвим за бой)
Собственик: Майкъл Бъфър
Решението на боксовия говорител да регистрира като търговска марка популярната си фраза през 1992 г. се оказва много печелившо. Продажбата на правата за марката на филми и видеоигри, му е донесло над 400 млн. долара, информира ABC News през 2009 г.
Tebowing ( коленичене за молитва на едно коляно с опрян юмрук в челото)
Собственик: Тим Тибоу
Позицията, в която човек коленичи за молитва на едно коляно с опрян юмрук в челото, е запазена марка от октомври 2012 и принадлежи на играча от НФЛ Тим Тибоу.
Резервният куотърбек на Ню Йорк Джетс се кълне, че не иска да прави пари от това. Тибоу казва, че просто иска да контролира как се използва марката, пише Washington Times.
Jeah (възклицание)
Евентуален бъдещ собственик: Раян Лохте
Олимпийският плувец подаде молба за регистриране на марката през август и очевидно иска да я използва за всичко от очила за плуване и слънчеви очила до бижута и чорапи.
Лохте веднъж се опита да обясни какво наистина означава "jeah", но дори и хората, чийто майчин език е английският, не можаха съвсем да разберат.
“Three-peat” (глагол, който той си измисли - означава печеля три шампионски титли подред)
Собственик: Пат Райли
Бившият треньор на баскетболния отбор Лос Анджелис Лейкърс започва да използва термина през 1988 г., когато отборът му върви към спечелването на трета поредна титла на НБА.
Той регистрира търговската марка малко след това, но така и не успява да спечели третата поредна титла. Чикаго Булс впоследствие постигат "three-peat" през 1993 г., след като печелят титлата в три поредни години.
„Bananas“ и „I die“
Собственик: Рейчъл Зоуи
Модната стилистка стана известна със своето риалити предаване "The Rachel Zoe Project", където фразите "bananas" и "I die" станаха популярни.
'Bam!' (възклицание)
Собственик: Емерил Лагас
Лагас е един от първите готвачи знаменитости и популяризира фразата в своето готаврско предаване.
От тогава я е използвал за всевъзможни стоки, между които книги и дрехи, според Comcast.
Фразата все още може да се използва, но не и ако продавате готварски пособия.
„They are who we thought they were“ (Те са тези, които мислехме, че са)
Собственик: Денис Грийн
Бившият треньор на отбора по американски фубтол Аризона Кардиналс използва тази фраза за първи път през 2006 г. след мач с Чикаго Беърс.
От 2010 г. насам фразата изглежда обаче, че няма собственик, така че може да се използва с пълна сила преди някои друг да заяви, че я притежава.
50 Cent
Собственик: Къртис Джексън
Рапърът Къртис Джексън (50 Cent) заведе дело срещу Taco Bell през 2008 г. за това, че веригата за бързо хранене използва неправомерно търговската му марка в рекламите за менюта си, струващи 79, 89, и 99 цента.
Търговската марка се използва за всичко от ризи и панталони до "грамофонни плочи" според щатската Служба по патенти и търговски марки.
'Fear the brow' и 'raise the brow' („страхувайте се от веждата“ и „повдигнете веждата“)
Собственик: Антъни Дейвис
Баскетболистът от Ню Орлийнс Хорнетс, известен с това, че двете му вежди се сливат в една, регистрира двете фрази през юни 2012 г., според CNBC.
“Не искам някой да си пусне една вежда заради мен, след което да се опитва да прави пари от това,” казва Дейвис пред CNBC.
Търговската марка се използва за редица продукти от афтършейв до развлекателни услуги.
Blue Ivy Carter
Бионсе и Джей Зи подават молба за регистриране на името на дъщеря си като търговска марка само няколко дни, след като тя се ражда през януари 2012 г.
Името беше регистрирано като търговска марка на 27 ноември, а компанията на Бионсе BKG е собственик.