Заедно с популярността на първата корейска супер звезда на музикалната сцена, расте и банковата му сметка.

34-годишният Парк Яе –Санг, по-известен като Псай, стана световна звезда с клипа си Gangnam Style. Видеото вече е най-гледаното в YouTube.

Псай обиколи света, пя в ООН, пя на концерт на Мадона, докато тя подскачаше около него в прочутия конски танц.

Благодарение на една единствена песен, той ще направи солидни суми от реклами в YouTube и изтегляния на песента в iTunes. Още приходи ще дойдат от реклами.

Изчислява се, че той и неговият екип ще спечелят 7.9 млн. долара за 2012 година. За продажба на музика онлайн в Южна Корея той ще получи едва 60 000 долара.

YouTube

От юли насам песента Gangnam Style е гледана в сайта над 880 милиона пъти.

Каналът на Псай има 1.3 милиона гледания.

Псай и неговият агент YG Entertainment са получили около 870 000 долара от реклами в канала. Те печелят и от видеа-пародии на песента.

Миналата седмица в YouTube имаше 33 000 видеа, които се асоциираха с името Gangnam Style.

В YouTube има голямо значение от кои държави се гледа видеото. За гледания от развитите държави има повече реклами.

Ако мислите, че видеото на Псай се гледа най-много от негови сънародници се лъжете – най-много гледания то има от... САЩ. На второ и трето място са Южна Корея и Тайланд.

Сваляния на песента

В САЩ песента е „свалена” легално 2.7 милиона пъти и е била на номер 1 и номер 2, откакто излезе, според Nielsen SoundScan.

Тя се продава за 1.29 долара в Apple's iTunes Store. Apple прибира обикновено около 30% от продажбата, така че Псай и екипът му ще вземат около 2.4 млн. долара.

Не е ясно каква част от сумата получава лично Псай и каква отива при мениджъра му.

Най-вероятно той получава 70% от сумите, а YG Entertainment 30%.

В Южна Корея потребителите плащат 10 долара на месец за абонамент, с който получават неограничен достъп до музика. Така цената на песен е много ниска. Делът на Псай е 14%. Голям дял получават агентът му, композиторът и онлайн магазинът. Песента е била свалена 3.6 милиона пъти и стриймната 40 милиона пъти, което прави 61 000 долара за Псай.

От продажби на дискове (индустрия, която запада), той е спечелил дори по-малко – около 50 000 долара. Това е сумата равна на 9% от продажба на 102 000 диска.

Псай и Мадона в ритъма на Gangnam Style

ТВ реклами

В родината си той се появява реклами на Samsung Electronics и LG Uplus.

Изчислява се, че приходите му от реклами са за около 4.6 млн. долара за годината.

Семейството

Популярността на Псай засили успеха на компанията, в която 30% дял притежават баща му, чичо му и баба му - DI Corp. Компанията произвежда компютърни чипове, а нейните акции се оскъпиха с 8%, когато песента на Псай достигна номер 2 в Билборд.

Баба му веднага продаде 5 378 акции за 65 000 долара.

Бъдещето

Дали Псай ще успее да повтори успеха на Gangnam Style или ще си остане с един хит.

Новият му албум ще излезе през март.