Булсатком: bTV налага безпрецедентна ценова преса
„Исканите нови цени от BTV Media Group представляват близо 50% от сумата за правата на всички програми на Булсатком. Безпрецедентна ценова преса и натиск принудиха оператора да спре програмите на групата, за да защити правата на потребителите си”. Така отговориха от Булсатком на изпратеното по-рано днес становище на
В условия на обща финансова и икономическа криза, BTV Media Group налага безпрецедентна ценова преса към абонатите на Булсатком.
Исканите нови цени представляват близо 50% от общата месечната сума, която операторът може да си позволи да плати за всички програми в сегмента на групата. Близо 35% от месечните сметки на абонатите отиват за закупуване на правата за излъчване на програми, значителна част от които BTV иска само за своите канали.
„Булсатком прави всичко възможно да достигне нормални ценови условия, но към момента нито едно от отправените предложения не е одобрено от медийната група”, заявяват от оратора.
„ Липсата на прозрачни тарифи и опитите за пакетиране на безплатната ефирна програма на BTV с по-ниско рейтинговите й канали представлява натиск както върху ръководството на Булсатком, така и към клиентите на оператора.
Булсатком е обезпокоена от безпрецедентното използване на националния ефир на за разпространяване на неверни и накърняващи имиджа на сателитния оператор факти, както и директния призив към зрителите за смяна на доставчика на програмите”.
„До настоящия момент броят на абонатите не е бил критерий за определяне размера на таксите за излъчване на програмите на BTV, поради което от Булсатком заявяват, че е клевета твърдението, че крият абонати. Всяка година операторът попълва и изпраща данни за развитието на мрежата си и броя на абонатите си към националния телекомуникационен регулатор КРС, от годишните доклади на който е видно, че компанията не разполага с „господстващо пазарно положение”. Налаганите внушения за злоупотреба с монополно положение са колкото неверни, толкова и несъстоятелни. Подобно твърдение звучи нелепо, ако се съди и по високите рейтинги, които BTV продължава да отчита, след спиране на програмите й в мрежата на оператора.
От дружеството напомнят, че освен телевизионни програми сателитните комуникации дават един от най-качествените и сигурни сигнал и поддържат и други комуникационни услуги като интернет и IPTV. Буди безпокойство, че една медийна група с влияние в обществото си позволява да разпространява неверни внушения към аудиторията си и да клевети една изцяло българска компания, като уронва престижа и на работещите в нея над 1950 служителя.
От началото на кризата до сега Булсатком е разкрила над 1000 работни места равномерно в цяла България, като само за миналата 2012 са назначени 340 души. Само през януари т.г. предстои в София да бъдат назначени нови 10 служителя.
BTV Media Group прилага ценовата си преса в момент, в който тече кампания за популяризиране на бъдещата цифровизация. С това практически злоупотребява с предоставения й за безплатно разпространение ефир като дискриминира алтернативните, надеждни и доказани в цял свят способи на разпространение като сателитния и кабелния.
Във връзка с появилите се публикации за непроменените такси от Булсатком заявяват, че отбивка от цената ще има чрез приспадане от сумите за следващия месец, като стойността й ще зависи от броя на дните, в които не са излъчвани програмите на BTV медия груп. Междувременно операторът е пуснал няколко нови програми и води активни преговори за добавяне на други.
Спирането на програмите на групата е единствения законов и пазарен начин да бъдат защитени интересите на потребителите на услугите на компанията. От дружеството вече оказват техническа помощ на свои абонати, които желаят да гледат безплатната ефирна BTV за настройване на стайни и външни антени. От днес се извършват настройки на телевизионни приемници, които позволяват да бъде приеман цифров телевизионен наземен сигнал с ефирната програма на BTV. Успешно са приключили първите настройки, при което е получен сигнал с перфектно качество.
Сателитният оператор излъчва над 80 български и чуждестранни програми в различни сегменти, с което позволява достъп до качествено и разнообразно програмно съдържание на потребителите си”, допълват от Булсатком.