Министерството на отбраната на САЩ отправи призив за изработване на алгоритъм, който да позволи на военните анализатори да предвиждат хода на събитията. С бюджет от 500 000 долара на година, проектът има за цел да анализира информацията, събрана в Twitter, блогове и новинарски сайтове.

Стъпката може да послужи, за да се разбере как определени групи като например терористи действат при представянето на своите „ценности и вярвания” в мрежата и как реализират натрупания „емоционален капитал”.

Twitter и борсите

Икономистите също не изостават. Още през 2010 г. трима американски изследователи показаха, че делът на „спокойните” съобщения в Twitter съответства на движението на индекса Dow Jones в следващите дни с точност на 87.6%. За разлика от това „щастливите” туитове не е задължително да са следвани от скок на борсите, без никой да може да обясни защо е така.

Наскоро американската компания DataSift също потвърди, че движенията на фондовите борси могат да се предскажат с Twitter. С помощта на графики тя показа, че провалът на въвеждането на пазара на Facebook е можело да бъде предвиден по дискусиите в микроблога.

„Twitter се превърна в силен инструмент. Особено полезен, ако искате да знаете пазарните слухове, до които не бихте могли да имате достъп в чатовете на Bloomberg и Reuters””, заявява Никълас Шерон, анализатор във FXCM.

В края на 2011 г. Saxo Banque, специализирана в онлайн търговията, създаде Saxo Tweet Index. Този инструмент не дава прогнози за борсовите котировки, но показва какво е пазарното настроение като цяло.

Twitter и екраните

Twitter изглежда е в състояние да показва и победителите в музикалните телевизионни шоупрограми. През лятото на 2012 г. изследователи използваха микроблога, за да предсказват кой ще бъде изгонен в American Idol.

По- рано през 2010 г. двама изследователи от Hewlett Packard пък обявиха, че от съобщенията в Twitter може да се предположи и какви ще са проходите на един или друг филм.

Все пак не всички са убедени в свръхестествените способности на микроблога. Изследване, което се пови през 2012 пък твърди обратното: сравнявайки становищата на потребителите на Twitter с тези на IMDb и Rotten Tomatoes, анализаторска компания стигна до извода, че микроблогът не е повече от „пеленаче в успешните прогнози”.