Налагането на националния туристически бранд "България" ще започне от септември 2013 г. Това каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на представянето на новото лого на България като част от проекта за туристически бранд "България", предаде“Фокус”.

Трябва да се разработят в момента комуникационните мероприятия, които са предвидени и информационно-рекламни материали, които ще бъдат разработени. Проведени са тестове на 4 визуални концепции в 11 държави, за да се избере тази концепция спрямо резултатите от проучванията.

Логото е само визуалният ефект от цялата свършена работа, обясни Маринов. По негови думи е разработена национална бранд стратегия за националния туризъм. Проектът за изготвянето на туристическия бранд "България" струва 1 400 000 лв. – това е сумата, предложена от изпълнителя.

По Оперативна програма „Регионално развитие” са отпуснати 2 800 000 лв. за изготвянето на туристическия бранд. Логото и слоганите към самия бранд са за национален туристически бранд, а розата е бранд на държавата и тя си остава, подчерта Маринов. „Розата, която е в момента – има различни тълкования на това какво е. Тя си остава лого на страната”, каза заместник-министърът на икономиката.

След регистрация в платформа, която ще бъде пусната през март, всеки ще може да ползва логото и слоганите на бранда без ограничения.