На 28 януари 1998 г. е пуснат в експлоатация първият участък на българско метро – софийското. Първият метродиаметър включва 5 станции и дължината му е 6.5 км.

Първоначално работа започват метростанциите „Сливница“, „Люлин“, „Западен парк“, „Вардар“ и „Константин Величков“. Впоследствие към тях са прибавени и „Опълченска“, „Сердика“ и „Обеля“, с което първият радиус е изграден.

Метростанция "Обеля"

Вторият радиус започва да работи на 8 май 2009 г. Той е с дължина 5.7 км и 5 станции - „Стадион Васил Левски“, „Жолио-Кюри“, „Г. М. Димитров“, „Мусагеница“ и „Младост 1“. По-късно е открита метростанция „СУ Св. Климент Охридски“ и двата радиуса са съединени.

През 2012 г. бяха открити станциите „Цариградско шосе“ и „Младост 3“, а вторият метродиаметър заработи на 31 август 2012 г. Той се състои от метростанциите „Ломско шосе“, „Бели Дунав“, „Надежда“, „Хан Кубрат“, „Мария Луиза“, „Централна жп гара“, „Лъвов мост“, „Европейски съюз“ и „Джеймс Баучър“.

Метростанция "Европейски съюз"

Все още предстои строителството на още две станции по този участък, а три други са в проект. След това ще започне строителството на третия метродиаметър – през 2014 г., който трябва да свърже кварталите „Княжево“ и „Подуене“.

Снимки: Уикипедия