Boeing Co има известна застраховка, в случай че самолетите на компанията бъдат заземени, но още е прекалено рано да се каже дали проблемите с новия 787 Dreamliner ще доведат до значителни искове, е заявил ръководителят на основния застраховател на компанията.

Група от четирима застрахователи стои зад базираната в Лондон Global Aerospace, която е основният застраховател на Boeing. Застрахователната програма на компанията включва най-разнообразни покрития, като отговорност при проблеми с продуктите и при заземяване на самолетите.

Конгломератър на милиардера Уорън Бъфет Berkshire Hathaway Inc има 27.875-процентен дял в застрахователния пул, докато германската презастрахователна компания Munich Re Group AG е с 49.445%. Японските застрахователи Tokio Marine и Mitsui Sumitomo държат останала част.

Въпросът е какво всъщност ще струва заземяването 787, което е факт от две седмици и чийто край засега не се вижда.

"Мога да потвърдя, че на пазара на авиационните застраховки предлагаме известно покритие за заземяване. Това е сложна застраховка с много условия", е заявил главният изпълнителен директор на Global Aerospace Ник Браун. "Наистина обаче е прекалено рано да се каже дали ще се стигне до искове към нас, или от какъв мащаб ще са те."

Регулаторните органи по света заземиха 787 на 16 януари след поредица от инциденти и проблеми с литиево-йонните акумулатори на самолета, в това число пожар на пистата в Бостън и инцидент във въздуха в Япония.

В момента в света има 50 самолета 787 Dreamliner, като близо половината от тях са в Япония. Струващият 207 млн. долара самолет е считан за пример на бъдещето на авиационните технологии, но разработването му бе забавено с години, а разходите за него надхвърлиха значително първоначално планираните.

Най-малко един клиент на Boeing е заявил, че обмисля да поиска компенсация за загубите, причинени от заземяването на самолетите. Това е полският национален превозвач LOT.