Samsung е продал 7.9 млн. таблети (предишната година – 2.2 млн.), с което си е осигурил дял от световния пазар за този продукт от 15.1%.

Делът на лидера в този бранш Apple и производител на iPad е намалял от 51.7% на 43.6%, въпреки че и тази компания бележи ръст в продажбите, предаде Би Би Си, цитирана от БГНЕС.

Световният пазар на таблети през последното четиримесечие на 2012 г. е достигнал рекордните 52.5 млн. бройки. Компанията за изучаване на пазара IDC прогнозираше подобен скок и, по думите на експерта Том Майнели, "пазарът не ни разочарова".

Тези числа силно контрастират с пазара на традиционните персонални компютри, чиито продажби за първи път от 5 години регистрираха спад през последните 4 месеца на 2012 г.