Най-грозните коли в историята
Създателите на тази класация предупреждават, че тя не е за слабонервни любители на автомобилите. В нея влизат десет коли, обединени от едно общо: те никога не трябваше да бъдат създадени.
Те са толкова грозни, че е трудно за бъде избрана най-грозната сред тях. Затова и авторите на класацията са оставили право на всеки да подреди списъка на най-грозните коли както пожелае:
Covini C6W
2004-досега
Казват, че C6W наистина вози готино. Той има добър двигател V8 4.2 литра, шестстепенна скоростна кутия, но виж ... класически суперавтомобил, само че с няколко допълнителни колела изглежда като ядрен мутант. Казват, че все още се произвежда. Но кой би си го купил?
Subaru Baja
2002-2006 година
Моделът е направен главно за американския пазар. Планове бяха да се продават по 24 000 коли годишно. Но за всичките четири години на производство японците бяха в състояние да реализират общо само 30 хиляди автомобила.
Fiat Multipla
1998-2010
Ако извънземните съществуват, това е тяхната кола. Разпръснати по корпуса светлини, които светят във всички посоки наведнъж, и форми, от които да посивее косата дори и на режисьор на филми на ужасите. Вътре не е много по-добре. Устройства в центъра, вентилационни отвори навсякъде, тапицерии в цветове като от "Пришълецът". Купувачите търпяха това чудо две години, след което компанията Fiat трябваше да направи спешен редизайн.
SsangYong Rodius
2004-досега
Корейска. Огромна. Страшна. Този миниван може да бъде пет-, седем-, девет- или дори единадесетместен. Когато създават Rodius дизайнерите твърдят, че били вдъхновени от презокеанските яхти, но изглежда, че по-скоро въображението им е било раздвижено от мисълта за хипопотами.
Pontiac Aztek
2001-2005
Aztek е замислен като пробив в стилните и функционални кросоувъри, но спечели само много титли за "най-лошата кола" в различни публикации. Имаше концептуален модел със същото име. Той изглеждаше епатажно, беше по-пропорционален и публиката го възприе добре. После беше решено за намаляване на разходите, Aztek да се прави на основата на миниван. Разтеглиха я във всички посоки, махнаха всички интересни детайли и стана каквото стана.
Ford Scorpio
1994-1998 година
Първото поколение на Ford Scorpio бе голям, удобен и приятен във всеки смисъл автомобил. Единственото нещо, което му липсваше, беше класа и ярък дизайн: твърде скромен скорпион. Затова дизайнерите се помъчиха над второто поколение и колата заприлича на парче глина, оставено в продължение на няколко часа под жаркото мексикански слънце. Напълно лишена от форма кола, чиято широка ивица на задните светлини само подчертава масивния багажник. Какво има вътре? Кой би се осмелил да надникне- може да се окаже, че изглежда още по-зле! Второто поколение на Ford Scorpio остана на пазара само за четири години. Амин.
Edsel
1958-1960
Тази марка е опит да се запълни празнината между достъпния Ford и луксозния Mercury. Edsel не отговаря на очакванията, оказва се ненадежден автомобил, с глупаво измислена предавка на волана , но една от основните причини за неуспеха е дизайнът. Някой се пошегувал, че предната част на колата е боядисана от един човек, а задната - от друг, като им е било забранено да говорят помежду си. Скоростомерът също изглеждал нелепо, но основният обект на подигравки става радиаторната решетка, която зевзеците сравнявали с женски... да де, сещате се.
Alfa Romeo SZ / RZ
1989-1994 година
Въпреки че технически колата е интересна, масивното ѝ тяло и абсурдната комбинация от прави линии и заоблености ѝ отрежда място сред тези автомобили, които не трябваше да бъдат показвани.
Rolls-Royce Camargue
1975-1986 година
Коя хубава кола ще бъде кръстена в чест на френско блато? Технически колата е адекватна: Rolls-Royce Camargue е флагманът на линията си, оборудван с двигател с работен обем от 6.75 литра и натъпкан с климатик, дърво и кожа. Струва 150 хиляди долара. Но дизайнът е пълна пародия: освен фирмената решетка, в Rolls-Royce Camargue няма нищо хубаво. Фаровете сякаш са откраднати от камион, а отзад прилича на евтин малък автомобил.
Austin-Healey Sprite Mk1
1958-1961
Това е може би един от най-нелепите роудстъри на всички времена. Само погледнете тези светлини - Sprite прилича по-скоро на жаба, отколкото на автомобил. Въпреки това е доста популярен – излизат повече от 50 000 екземпляра. Кое е накарало толкова много хора да го изберат - дали съжаление или от чувство за хумор, не знаем.
Жабата е оборудвана с четирицилиндров двигател с работен обем от 948 куб. см и мощност 43 конски сили. Тя ускорява до 100 км за 20 секунди, но максималната скорост е 130 километра в час.