Новият рекорд на Дубай
Нова година, нови суперлативи – Дубай спечели първия си рекорд за 2013 г.: там в момента се намира единственият терминал, построен специално за самолети A380.
След пет седмици тестови фази на всеки от 20-те A380-гейта, както и салоните на първа класа и на бизнес класа, терминалът отвори врати. Той се помещава на 528 000 квадратни метра и на единадесет етажа в международното летище на Дубай.
В най-скоро време там ще има обширни безмитни магазини, спа център, много ресторанти, както и дори собствен четири или петзвезден хотел.
Някои летища трябва да бъдат наново построени или разширени, за да може да се осигури достатъчно пространство за гигантския самолет Airbus A380 – в Дубай пък създадоха цял терминал специално за тях. Терминалът "Concourse A" е първият в света, който работи единствено с машините A380.
Терминалът има капацитет от около 15 милиона пътници годишно. До края на 2015 г. се очаква летището на Дубай да стане най-натовареното летище в света по отношение на международния пътнически трафик.
Терминалът е част от плана за летището по увеличаване на капацитета му до 90 милиона пътници годишно до 2018 г. Планът е на стойност от 7.8 млрд. щатски долара.
Пробната експлоатация в началото на януари започна с полет до летище Хийтроу в Лондон. Повече от 500 души са се възползвали от първия полет на новия терминал.
На огромния терминал също има огромни стъклени фасади, което е чудесно за пътниците, тъй като разкриват панорамна гледка към пистата за излитане и кацане и към града, но е доста неприятно за почистващия персонал, който трябва да ги поддържа чисти…
Авиокомпанията Emirates обслужва 21 дестинации в Европа, Северна Америка, Австралия и Азия от новия терминал. Един поглед към информационните табла показва колко добре са разпределени полетите, а с течение на времето те ще стават все повече.
Самолетите са луксозно оборудвани, а в първа класа пътниците летят като шейхове – не е чак толкова луксозно в бизнес класа, но също има легло, като на снимката, и минибар.
Освен това персоналът трябва да изглежда адекватно на класата на луксозните самолети – и винаги с типичните за авиокомпанията шалчета около врата.