Едноместен хеликоптер срещу задръствания

Японската компания Hirobo е много известна с модела на хеликоптер с дистанционно управление. През 2013 г. инженерите от Fuchū успяха да вдигнат във въздуха впечатляващ едноместен хеликоптер.
Всеки мечтае за възможността да избегне задръстванията по претъпканите улици, минавайки над тях през въздуха. Засега само държавни глави и няколко много богати хора могат да си позволят да пътуват навсякъде с хеликоптер под откритото небе.
Ултралекият модел HX-1 може да бъде паркиран лесно директно пред прага на къщата. Хеликоптерът е лесен за употреба точно като лека кола, състои се от козирка, седалка, два джойстика и две роторни перки с размах пет фута.
В стил Джеймс Бонд
Общото впечатление, което хеликоптерът оставя, е, че в него няма човек. Машината се захранва от няколко мощни и големи батерии, издигайки се спокойно във въздуха. Според производителя, батериите трябва да си почиват след около 30-минутен полет, което означава, че хеликоптерът е изминал 300 километра за това време.
Пътуване от Монако до Франция, например, би се случило съвсем лесно и бързо. Скъпият хеликоптер все още е недостъпен за масова употреба, а притежателите на такъв трябва да се ограничат с екскурзии до частни имоти.
Или от небостъргач до небостъргач – което по принцип само Джеймс Бонд може да си позволи, прелитайки със специални джаджи. Хеликоптерът развива до 100 км/ч, така че агент 007 може би го усъвършенствал в бъдеще.
Лимитирани бройки
Идеята за хеликоптера HX-1 датира още от 1950 г. От тогава са правени няколко смели експерименти, включително с раници, към които са прикрепени роторни перки. Сред необичайните хеликоптери се нарежда и жирокоптерът, който е мини-вариант на хеликоптер и е необходим билет за него.
Hirobo оценява общите разходи за научноизследователска и експериментална дейност за микро хеликоптер на повече от 90 млн. евро. Първият купувач на това летящо превозно средство трябва да плати 280 000 евро.
Цената е за хеликоптер с дистанционно управление, цената на безпилотната версия пък е с една трета по-висока. Не се знае кога летящата машина ще каца и на други освен на частни площадки, а за момента списъкът за предварителни поръчки нараства все повече заради ограничените количества, в които се произвжда.
Очаква се през 2021 г. хеликоптерът да се използва масово.