Johnnie Walker финансира 5 иновативни идеи за развитието на България
Близо 630 идеи бяха подадени за участие в конкурса Keep Walking Bulgaria, организиран от шотландско уиски № 1 в света* Johnnie Walker. Участниците в него трябваше да споделят своите лични идеи, които биха допринесли за прогреса на страната ни.
Затова и мотото на проекта е „Всяка твоя крачка е крачка напред за България”. Лице на кампанията Keep Walking Bulgaria е най-успешният български плувец Петър Стойчев.
Тричленно жури в състав – антропологът Харалан Александров, програмният директор на Дарик радио Константин Вълков и директорът на платформата фестивали на сп. ”Едно” Асен Асенов, определиха петте най-иновативни идеи. Техните автори бяха наградени с парична премия от по 10 000 лв., за да бъде подпомогната реализацията на идеите им.
Първата отличена идея е „Колелиния” на архитекта Мартин Ангелов. Той възнамерява да направи въздушна велоалея, която да се превърне в туристически веломаршрут. Иновативният проект вече е спечелил международна архитектурна награда в конкурса „Преосмислянe на градското придвижване”, а полученото финансиране ще е достатъчно изграждането на тестова отсечка.
Автобус, задвижван от електричество, е разработка на четирима студенти от Техническия университет в София. Това е втората идея, която ще получи финансиране от Johnnie Walker.
Идеята за изобретението се е родила в наскоро учредения Център за иновации и предприемачество в университета. Целта на проекта е да се разработи най-екологичният възможен наземен транспорт, чиято крайна цена е сравнима със среден клас автомобил, а разходите му за поддръжка са в пъти по-ниски от стандартните.
Нова визия за фасадите на училищата е идея на графити групата „140 идеи”. Четиримата художници, които стоят зад арт обединението, ще получат финансиране от Johnnie Walker, с което ще могат да изрисуват фасадите на 2 училища.
Техният проект показват как уличното изкуство може да бъде използвано и с образователни цели. Затова и първата фасада, която ще изрисуват, ще бъде в подкрепа на каузата за опазване на кафявите мечки в България.
„Фабрика за градско изкуство” е иновативната идея на провокативните артисти от групата Destructive Creation, която Johnnie Walker също ще подкрепи. Новата им инициатива показва как част от непотребните вещи, които изхвърляме, могат да имат втори живот.
Любопитен детайл в реализацията на идеята е въвличането на бездомни хора в проекта чрез изкупуване на събираните от тях материали и предоставянето им на нови колички, в които да могат разделно да събират отпадъците. Първият проект, който Destructive Creation ще реализират от събрания дървен материал, е сцена за улични музиканти.
Сайт, който стимулира четенето при деца и ги възпитава в дарителство, е идеята на журналистите Елица Николова и Мария Телбис, която също ще получи финансиране от Johnnie Walker. Същността на проекта е платформа, в която са публикувани тестове върху определен брой книги и са представени редица благотворителни каузи. При правилно решен от ученика тест той сам определя за коя кауза да дари получените кредити.
* Според Impact Magazine 2012