Проблемите на Carnival Cruises
През февруари на пасажерския кораб Carnival Cruises стана пожар. Корабът остана заседнал в Мексиканския залив, а 4 000 пътници на него останаха без топла вода и само с няколко работещи тоалетни.
Само месец по-късно дизелов генератор на борда на кораба Carnival Dream излезе извън строя и корабът трябваше да се върне в пристанището и да се отмени редовно плаване.
След тези два инцидента започна доста се говори за безопасността на борда на корабите на компанията.
Business Insider припомня някои от най-тежките аварии с кораби на компанията в последните години:
През юни 1998 година в перално помещение на кораба започва пожар, малко след като е отплавал от Маями.
Той бе потушен и корабът бе издърпан на брега. Ранени бяха 8 пасажери и 14 души от екипажа.
Поправката на кораба струва 17 млн. долара.
Година по-късно пожар избухна в отделението за двигатели на кораба Tropicale (по-късно преименуван на Ocean Dream). Никой не бе ранен.
През ноември 2010 година имаше пожар на борда на Carnival Splendor.
Когато на борда останаха без провизии, самолетоносача USS Ronald Reagan достави храна за бедстващите. 3 дни след пожара корабът достигна пристанище.
След 3 дни без климатици и топла вода пътниците се радваха да слязат на брега.
Най-трагичният инцидент бе през януари 2012 година.
Costa Concordia, управлявана от дъщерна фирма на Carnival, потъна край бреговете на Италия.
32 души загинаха.
На капитана Франческо Шетино бяха повдигнати обвинения.
Costa Concordia все още лежи полупотънала край Италия. За да се извади трябва да се проведе сложна операция, струваща 400 млн. долара. Тя е планирана за това лято.
През февруари 2013 година пожар в отделението за двигатели доведе до спиране на електричеството на борда и корабът заседна в Мексиканския залив.
Бяха нужни 5 дни за да се отведе огромния кораб до пристанище.
Хората на борда прекараха тези 5 дни без топла вода и само с няколко работещи тоалетни.
Някои от общо 4 229 пътници на борда са завели дела срещу компанията, но най-вероятно техните искове няма да бъдат уважени, тъй като са подписали определени условия при потегляне.
През март проблем с дизелов генератор спря от плаване кораб на компанията на пристанище Сейнт Маартен.
Пътниците ще получат обезщетение за несъстоялата се почивка, плюс 50% отстъпка, ако се запишат за следващо пътуване.
Само седмица след този случай, друг кораб на компанията имаше технически проблем и се върна в Тампа малко след като беше отплавал. Пътниците получиха 100 долара обезщетение.