Защо Мадона не е в класацията на милиардерите на Forbes?
По-рано този месец списание Forbes публикува своята класация на милиардерите, в която има доста нови лица, като Тори Бърч, Ренцо Росо и др., заедно с обичайните заподозрени като Бил Гейтс и Уорън Бъфет.
В класацията има доста милиардери от света на шоубизнеса, като Дейвид Гефен и Опра Уинфри, но няма музиканти или актьори, които разполагат с повече от 1 млрд. долара.
Въпреки това по-рано тази седмица блогосферата избухна с новината, че Материалното момиче вече е милиардер. Повечето издания цитираха погрешно публикация на WWD, каквато на практика не съществува.
От Forbes съобщават, че си има причина Мадона да не е в тяхната класацията на милиардерите и тя е е много проста – тя не е милиардер.
Преди шест години от Forbes оцениха състоянието на Мадоната на 325 млн. долара. От тогава изданието следи постъпленията й и въпреки че е спечелила много пари, общото й състояние дори не доближава 1 млрд. долара.
Тя е заработила 72 млн. долара през 2007 г., 40 млн. долара през 2008 г., 110 млн. долара през 2009 г. и 58 млн. долара през 2010 г. Без турне и нов албум през 2011 г. тя не попада в класацията на знаменитостите на Forbes за онази година, след което заработва 30 млн. долара през първата половина на 2012 г.
Ако всичките тези суми се съберат (плюс всичко, което е спечелила през 2011 г., да кажем - 10 млн. долара) и общата сума става 320 млн. долара. Ако от тях бъдат извадени 35% федерални данъци (112 млн. долара), други 10% щатски и местни данъци (32 млн. долара) и 20% за нейните мениджъри, за правни разходи и за агенти (64 млн. долара), това означава, че остават 112 млн. долара преди каквито и да било разходи за жилище, служители, пътувания и луксозни стоки.
В появилите се тези дни публикации турнето на Мадона през последните 12 месеца беше посочвано като основната причина за увеличаването на състоянието й. Те споменаваха продажби на нейния албум MDNA и приходи от турнето в размер на над 300 млн. долара.
Освен това се говореше за продажби на парфюма й в размер на 60 млн. долара, продажби на различни сувенири по време на турнето за 75 млн. долара и други сделки на обща стойност 30 млн. долара.
Тук обаче се пренебрегва разликата между брутни продажби на билети, брутни печалби и нетни печалби. Изпълнителите обикновено прибират една трета от брутните продажби на билети, когато са на турне. В случая на Мадона това означава, че 300 млн. долара се превръщат в 100 млн. долара.
За да има брутни продажби от сувенири в размер на 75 млн. долара по време на турнето си, това означава, че продажбите средно са били по 34 долара на човек (или с около 10 долара повече, в сравнение с турнето на Джъстин Бийбър). И това е само брутната сума.
За повечето изпълнители от Forbes начисляват по 5 долара на човек за продажба на сувенири; Бийбър води по този показател с по около 10 долара разходи на човек, според неговите мениджъри. Ако се приеме, че Мадона също генерира по 10 долара на човек от продажби на различни сувенири, в рамките на турнето й, което е било посетено от 2.2 милиона фена, това би означавали приходи от 22 млн. долара.
Звукозаписният договор на Мадона й гарантира базов аванс от 1 млн. долара на албум, но албумът MDNA едва ли е генерирал много повече от тази сума от продажби. Той има златен статут в САЩ, което означава продажби от над 500 000 копия и вероятно се е продал поне в още толкова копия в чужбина. Това означава малко повече от 1 млн. копия, което би донесло на Мадона едва няколко милиона долара.
От Forbes посочват, че ако бъдат прекалено щедри и отчетат, че Мадона е спечелила 200 млн. долара през последната година, след което бъдат приспаднати 65% за данъци и такси за мениджмънта й, това означава, че й остават 70 млн. долара.
Ако тази сума бъде прибавена към спечелените 112 млн. долара от 2007 г. до първото полугодие на 2012 г., се получават 182 млн. долара. Така че дори и Мадона да е спестявала всеки цент, който е печелила от 2007 г. насам, без да харчи пари за пътувания, без всекидневни разходи, без разходи за луксозни покупки, нейното общо състояние възлиза на около 500 млн. долара
Възможно е тя да рапзолага и с други активи, чиято стойност да е нараснала. Стойността на имотите й, на колекцията й от предмети на изкуството и дяловете й в компании може да е нараснала.
Трябва да се има предвид обаче, че 2007 г. беше върхът на продължил дълго бичи пазар; активите, които изгубиха част от стойността си по време на кризата, сега се връщат едва на нивата си от тогава.
Мадона е културна икона и без съмнение един от най-успешните изпълнители на всички времена. Състоянието й някой ден може да нарасне до 1 млрд. долара, но към момента то в най-добрия случай е наполовина на това, според Forbes.