Супер ДЗИ“ е името на първия рекламен клип в 3D формат, осъществен в България. Той бе поръчан от застрахователната компания ДЗИ, като част от процеса на нейното ребрандиране. Екипът по заснемането бе на специалистите в телевизионните продукции от Screen Brothers, а криейтивът е на агенция Havas Worldwide Sofia.

Това е първата по рода си продукция, при която се използва единствената система за стереоскопично 3D кино на Балканския полуостров, специално сглобена по проект на Screen Brothers. В нея се включват едни от най-добрите цифрови кино камери в света - RED Epic-X, разположени под прав ъгъл, снимащи през полупрозрачно огледало, пресъздаващи начинът, по който виждат човешките очи. Използват се варио обективи Angenieux Optimo DP 3D ready package, които представляват стереоскопични двойки – напълно еднакви механично и оптически. С такъв тип камера са заснети световни хитове като “Подземен Свят 4: Пробуждане“ (Underworld Awakening), „Невероятният Спайдърмен“ (The Amazing Spider-Man), „Прометей“ (Prometheus), „Хобит“ (Hobbit), „Оз: Великият и могъщият“ (Oz: The Great and Powerful) и много други.

Рекламният клип комбинира Великденската кампания на ДЗИ и предложенията на компанията в имущественото застраховане, новата визуална идентичност на дружеството и принадлежността към КВС груп, заедно със СИБАНК. В него участват деца, а мястото на заснемане е столично училище. От агенция Havas Worldwide Sofia коментират, че както при всяка 3D продукция, важно при създаването на сценария на „Супер ДЗИ“ е присъствието на детайли, които да подчертават ефектите на стереоскопичното кино. Тази особеност е била основното предизвикателството в работата на криейтив отдела, тъй като предложената история трябва едновременно да представя предимствата на продукта, но и да ги визуализира така, че да се предава необходимия 3D ефект.

Над 50 души екип бяха ангажирани в осъществяването на клипа „Супер ДЗИ“. Той бе заснет изцяло за един ден, а постпродукцията отне две седмици. „Разполагахме с малко време за постснимачна обработка на рекламата, но благодарение на висококвалифицираните ни специалисти, успяхме да създадем продукт, който не отстъпва по качество на световните стандарти в производството на такъв тип кино.“, споделя Николай Спасов, собственик на Screen Brothers. „Заложихме на най-добрия екип - режисьора Валери Милев и оператора Лоренцо Сенаторе, снимал редица холивудски 3D продукции, затова и резултатът е толкова добър.“

За кампанията по ребрандирането си ДЗИ се довериха на медийната агенция Havas Media (бившата Media Planning Group), която предложи най-ефективния медиа микс за подобни 3D проекти. От агенцията заявяват, че задължителен и най-подходящ медиен канал са кино салоните, където се излъчват филмови 3D продукции. Те предлагат възможност ефектите на стереоскопичното заснемане да се усетят в пълна степен. Допълнително, клипът може да се наблюдава в 3D канала на YouTube посредством анаглифни (цветни 3D) очила, както и на интернет страницата на ДЗИ http://www.dzi.bg/. Като част от медийното планиране са включени и преса, интернет и телевизия, където клипът се излъчва в стандартния 2D формат.

Трите измерения на новото лого са отправната точка на всички инициативи, които ДЗИ поема от началото на второто тримесечие. Тези измерения – динамика, действие, доверие, са интегрирани в нашите подходи. Ето защо решихме да направим нещо по-различно като заснехме първия стереоскопичен 3D рекламен клип. Това е поредното доказателство за иновативността и модерното мислене в нашата компания и утвърждаването ни като модел за подражание”, коментира Цанко Кръстев, ръководител “Реклама и комуникации” в ДЗИ.