В ера, доминирана от смартфони, на които потребителите могат да се информират по всякакъв начин за времето (посредством различни приложения), производителите на часовници се опитват да продават продуктите си като луксозни стоки.

На най-голямото изложение за часовници - Baselworld, бяха представени последните тенденции в сектора. То се посещава традиционно от над 100 000 души и се отразява от над 3 000 журналиста. Ще продължи до петък.

Механичните часовници, инкрустирани със злато, диаманти и перли, са последната тенденция в сектора за 2013 г., според изпълнителния директор на Tissot – Франсоа Тибо.

Производителите на луксозни часовници безспорно са изправени пред известни трудности и предизвикателства, свързани с възстановяването на световната икономика.

От асоциацията на 1 400 производители на часовници обаче остават позитивно настроени в очакванията си за развитието на индустрията през тази година.

Повод за оптимизъм се дава от рекордните продажби на швейцарските производители, възлезли на 21.4 млрд. франка (22.6 млрд. долара) през изминалата година - повишение от близо 11% на годишна база.

„Бизнесът, като цяло, е добре, но все още е изправен пред предизвикателствата в САЩ и Европа“, коментира Улрих Херцог, изпълнителен директор на 109-годишния швейцарски производител на часовници Oris. Компанията се е насочила към удовлетворяване на потребностите на растящата база купувачи на среден клас луксозни часовници в диапазона между 1000 и 5000 долара.

Часовник в рамките на посочения ценови диапазон все още може да привлече значителен брой купувачи на развиващите се пазари като Китай, Индия и Бразилия, коментира още Херцог, цитиран от Bloomberg.

Китай също започва да се превръща в сериозен играч на пазара на часовници, като е изнесла стока на стойност 4 млрд. долара през изминалата година, регистрирайки продажби от 7.5 млрд. долара, или ръст от 10%.

Панаирът на часовници съвпада с обявената новина от китайската компания China Haidian Holdings, че купува швейцарският производител на луксозни часовници Swiss Montres Corum за 86 млн. швейцарски франка (90.82 млн. долара).

Китайският производител вече притежава швейцарската марка Eterna и има лиценза за производството на часовници Porsche Design.

Освен връщане към традиционното (механични часовници) и залагане на луксозното, много от производителите представиха и някои технологични новости и нововъдения.

От Citizen представиха Citizen Promaster Eco-Drive Satellite Wave-air, като, според производителя, това е първият часовник, зареждан от светлина с напълно метален корпус, който получава сигнали за времето от навигационен сатели. Той, според компанията, се отличава и с най-краткото време за сверяване сред сателитно-синхронизираните модели на пазара.

От Breguet представиха Breguet Classique Chronometrie 7727, в който за пръв път използват силата на магнитите за баланс, което прави часовника нечувствителен към гравитацията.

Omega представи новия си модел Omega Constellation Sedna. Екип от маталурзи и химици са положили огромни усилия, за да създадат този часовник от 18-каратово злато, който не само е с цвят, максимално доближаващ се до този на благородния метал, но и максимално близък по здравина.