Е.Бенбасат: Банките започват да продават традиционни застраховки
Банките започват да продават традиционни застрахователни продукти. Това заяви Евгени Бенбасат, изпълнителен директор на ОББ MetLife, който взе участие в панел Животозастраховане през втория ден на конференцията „Шумът на парите”, организирана от Profit.bg. Банковото застраховане не е нещо ново.
В Европа и по света то датира от над 170 години, а днес в страните от Западна Европа над 50% от продуктите се продават през банките. По наши неофициални данни смятаме, че сме преминали над 20% банковото застраховане в България и ако тази статистика е точна, то пазарът е нараснал над два пъти през последните години, заяви Банбасат и обясни, че първата стъпка е застраховката на хората във връзка с техните задължения, за да не оставя човек дългове на своето семейство. През последните четири години MetLife продава и традиционните животозастрахователни продукти през банките. Точно това е и втората стъпка и към момента това е и растящият бизнес.
Ако говорим за ниско проникване и недобра застрахователна култура, точно банките са едно от решенията, тъй като те са близки до клиентите, твърди Банбасат. Но това трябва да се случва по един внимателен и качествен начин, тъй като основното опасение е, че банките не предлагат качествена услуга. Има начин това да се случи, смята изпълнителният директор на ОББ MetLife – ако се обучават банковите служители, ако има чести проверка, ако има директен контакт със застрахователя и екип от застрахователите поеме обслужването на клиентите.
Комисионните за банката са сравними с тези на агента, заяви още Евгени Бенбасат по повод въпроса за прозрачността и обемите на заплащането за агента при животозастраховането. Кариерата на застрахователния консултант се е променила в сравнение с пет – шест години назад и вървим в правилната посока. Това заяви по повод обучението на застрахователните консултанти Евгени Бенбасат и допълни, че пазарът на застрахователните агенти, тяхното набиране, селекция и развитие, се е променило. Днес селекцията е по-стриктна и хората са по-добре обучени преди да се срещнат с клиентите, заключи той.
Социалният елемент е изключително важен в животозастраховането, каза още Евгени Бенбасат. Той очерта две основни задачи на сектора. Първо, да осигурява доход на хората след като престанат да работят. И второ, да защитава стандарта на живот на хората докато достигнат пенсионна възраст. Трябва да накараме хората да се замислят, въпреки че това не са приятни теми, каза още той и обясни, че никому не харесва да си задава въпроси като „какво ще се случи след като вече нямам доход от бизнес и заплата” или „какво следва, ако нещо се случи с мен”. Важно е обаче такива въпроси да се поставят, особено от младите хора, които сега са активни. Те имат нужда от подобни услуги, защото сами не знаят какво ще се случи с тях до и в пенсионна възраст, обясни още Банбасат.
Независимо от икономическата ситуация всеки работодател има определен процент служители, чиято загуба е сравнима със загуба на част от бизнеса, каза още Банбасат като се присъедини към мнението на останалите участници в панела. Продуктите на животозастраховането в полето на НR-а и в ръцете на работодателите могат да повишат лоялността на служителите и да спомогнат за задържането им в компанията. А това е важна задача и в моменти на криза и в моменти на растеж, смята изпълнителният директор на ОББ MetLife.
През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.
Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.
Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.