България е на 57 място по конкурентоспособност в света през 2013 с индекс 47.800. Страната ни отбелязва спад с 3 места спрямо 2012, когато е била 54, отбелязват от Международния институт за развитие на мениджмънта.

България е изпреварена от Гърция и Румъния, които са съответно 54 и 55. Трябва да се отбележи, че преди година нашата страна е имала по-добри показатели в сравнение със затъналата в дългове наша южна съседка. Спрямо останалите държави от региона сме по-добре само от Хърватия, която е 58.

САЩ оглавиха класацията за конкурентоспособност, публикувана от Международния институт за развитие на мениджмънта, предаде БГНЕС. Експертите на престижното бизнес училище в Лозана обясняват успеха на САЩ, който успя да си върне първото място в рейтинга, с възстановяването на финансовия сектор, изобилието на технологични иновации и успеха на самите компании.

На второ място в класацията, която ежегодно се публикува вече 25 години, се нарежда Швейцария, а трети е Хонконг.

В първата десетка влизат също така Швеция, Сингапур, Норвегия, Канада, ОАЕ, Германия и Катар, отбеляза ИТАР-ТАСС

"Докато в еврозоната продължават проблемите, САЩ убедително се върнаха на върха по конкурентоспособност. Добри новини идват и от Япония", заяви директорът на Международния център по конкурентоспособност IMD професор Стефан Гарели, коментирайки резултатите от изследването. "Икономическият растеж продължава да остава предварително условия за конкурентоспособност", добави той.

В тазгодишната класация Русия се изкачи с цели шест места до 42. В същото време сред страните БРИКС се отбелязват разнородни тенденции. Китай подобри позицията си с две места и днес е 21, докато Индия /40/, Бразилия /51/ и ЮАР /53/ са влошили положението си

На последното 60-то място се намира Венецуела.

Класацията се съставя въз основа на 333 критерия, разделени в четири групи – икономически показатели, ефективност на правителството, ефективност на бизнеса и състояние на инфраструктурата. В класацията участват 60 държави. При изчисляването на индекса за всяка от тях се взимат две трети статистически данни и една трета от анкетите, направени сред бизнеса.