Ако извличате стойност от списъците с неща, които трябва да свършите, в такъв случай ще получите значителни ползи в производителността, в подобрените отношение с хората и в личното благополучие, ако добавите тези неща в списъка си с неща, които не трябва да правите, пише Inc.com.

Поставете си го като задължение всеки ден да НЕ:

1. Проверявам телефона си, докато говоря с някой друг.

Правили сте го. Играли сте играта "Това твоя телефон ли е? А може би е моят". Опитвали сте се да поглеждате надолу към телефона, ужким незабелязано, но всъщност доста видно за другите. Случвало се е да кажете "Изчакай малко, само да отговоря на това съобщение".

Може би дори не сте казали "Изчакай." Просто сте спрели да говорите, да обръщате внимание и направо сте започнали да отговаряте на съобщението.

Искате ли да изпъкнете? Искате ли да бъдете онзи човек, когото всички обичат, защото когато говорят с вас, ги карате да се чувстват като най-важния човек на света?

Спрете да проверявате телефона си. Той не забелязва, когато не му обръщате внимание.

Другите хора? Те забелязват и им пука.

2. Върша едновременно няколко задачи по време на среща.

Най-лесният начин да бъдете най-умният човек в стаята е да бъдете човекът, който внимава най-много.

Ще останете учудени от това какво можете да научите, както за темата, която се обсъжда на срещата, така и за хората, участващи в срещата, ако спрете да правите няколко неща едновременно и започнете да внимавате. Ще разберете скрити послания, ще забележите възможности за създаването на връзки и ще намерите начини да бъдете полезни на хора, които са от значение за вас.

Лесно е, защото ще бъдете единственият, който се опитва.

И ще бъдете единственият, който успява на много нива.

3. Мисля за хората, които не са от никакво значение в живота ми.

Повярвайте, обитателите на планетата Кардашиян са си добре и без вас.

Вашето семейство, вашите приятели, вашите служители, всички хора, които наистина са от значение в живота ви, обаче не са добре без вас. Посветете на тях вашето време и внимание.

Те са тези, които го заслужават.

4. Използвам множество известия.

Не е нужно да разбирате веднага за всеки получен имейл, текстово съобщение, съобщение в Twitter или всяко нещо, което изскача или мига на телефона или монитора ви.

Ако нещо е достатъчно важно, за да го свършите, то е достатъчно важно да го свършите без да прекъсвате това, което правите в момента. Концентрирайте се изцяло върху това, което правите. След това по предварително изготвена програма от вас, а не от всички други, проверявайте какви съобщения сте получили.

След това отново се захващайте за работа. Да се концентрирате върху това, което правите, е много по-важно от това да се концентрирате върху това какво биха могли да правят други хора.

Те могат да почакат. Вие и това, което наистина е важно за вас, не можете да чакате.

5. Позволявам на миналото да определя бъдещето.

Грешките са ценни. Учете се от тях.

След това това не ги повтаряйте.

По-лесно е да се каже, отколкото да се направи, нали? Всичко зависи от начина, по който гледате на нещата. Когато нещо се обърка, го използвайте като възможност да научите нещо, което не сте знаели, особено за себе си.

Когато нещо се обърка с някой друг, го използвайте като възможност да бъдете снизходителни, милостиви и да проявите разбиране.

Миналото е просто тренировка. Миналото трябва определено да ви информира, но в никакъв случай да не определя действията ви — освен ако не му позволите.

6. Чакам докато не съм сигурен, че ще успея.

Никога няма да се почувствате сигурни, че ще успеете в нещо ново, но винаги можете да се чувствате сигурни, че давате най-доброто от себе си за нещо.

Също така винаги можете да се чувствате сигурни, че ще опитате отново, ако се провалите.

Спрете да чакате. Имате много по-малко за губене, отколкото си мислите, а можете да спечелите всичко.

7. Говоря зад гърба на някого.

Дори и само да заради това, че да си обект на клюки е гадно. (както са гадни и хората, които се занимават с клюки.)

Ако сте говорили с повече от един човек за това какво прави някой, не би ли било по-добре да съберете кураж и да поговорите директно с този някой? Освен това, ако не сте в позиция да говорите с този някой, вероятно не сте в позиция и да говорите за него.

Използвайте времето си за продуктивни разговори. Ще свършите доста повече неща и ще получите доста повече уважение.

8. Казвам "да" когато наистина имам предвид "не."

Да откажеш на молба на колега, клиент или дори приятел е наистина трудно. Рядко обаче, ако откажете, положението ще е толкова лошо, колкото очаквате. Повечето хора биха разбрали, а ако не го направят, трябва ли да ви пука прекалено много за това какво мислят?

Когато кажете „не“ поне ще се чувствате зле само за известно време. Когато кажете „да“ на нещо, което наистина не искате да правите, може да се чувствате зле дълго време — или поне толкова дълго, колкото ви отнеме да свършите това, което така или иначе не сте искали да правите.