Към края на миналата година интернет потребителите в световен мащаб са били 2.4 милиарда, като над 60% от тях, или 1.47 милиарда, са били в 15-те страни с най-голям ръст на потребителите между 2008 и 2012 година, сочи доклад на KPCB.

Най-много са потребителите на глобалната мрежа от Китай- общо 564 милиона, и за последните четири години са нараснали с 264 милиона.

На второ място по ръст е Индия, където броят на потребителите се е повишил с 88 милиона, но само до 137 милиона. Едва 11% е проникването на интернет в страната, което определено дава сериозен потенциал за растеж през следващите години, предвид че нивото е най-ниско сред всички развиващи се страни.

Индонезия е друга развиваща се страна с относително ниско ниво на проникване от едва 23% и 55 милиона интернет потребители, нараснали с 39 % за последните четири години.

Страната с втория най-голям брой интернет потребители, разбира се, е САЩ, с 244 милиона, като тя е и с най-голямо проникване на глобалната мрежа със 78% от населението имат достъп до интернет.

По отношение на времето на ползване на медиите от потребителите спрямо разходите за реклама на компаниите, има тенденция към изравняване на двете в САЩ.

Така например потребителите прекарват около 42% от времето си, гледайки телевизия, а компаниите разпределят 43% от бюджетите си именно към тези медии.

Около 26% от времето си потребителите прекарват в глобалната мрежа, като разходите на компаниите за интернет са 22%.

Потребителите прекарват 14% от времето си в слушане на радио, към което са насочени 10% от рекламните бюджети на компаниите.

Най-голямо разминаване има при принтираната реклама, на която потребителите отделят едва 6% от времето си, докато компаниите – цели 23% от бюджетите си.

С най-голям потенциал е мобилната реклама в САЩ. Потребителите отделят цели 12% от времето си на смартфоните си, докато бюджетите за мобилна реклама са едва 3% от общите рекламни бюджети.

Най-посещаваният сайт в световен мащаб с уникални месечни посещения от близо 1.1 милиарда е Google. Той е единственият с посещения повече от 1 милиард. След него се нареждат Microsoft, Facebook и Yahoo!.

Лавинообразно нараства обемът на създаваната и споделяна в интернет информация. Очаква се тази информация да нарасне до 8 зетабайта през 2015 година, на фона на малко под 4 през тази година.

Общо 24% от световните потребители на интернет твърдят, че споделят „всичко“ или „почти всичко“ онлайн, като най-голям е процентът в Саудитска Арабия – малко над 60, а най-нисък в Япония около 5%.

Мобилният трафик, като процент от общия интернет трафик, се е повишил до 15% към момента в сравнение с едва 6% през 2011 година.

Около 45% от сделките за социално пазаруване се извършват през мобилни телефони на фона на едва 14% в началото на 2011 година.

Ръстът на продажбите на смартфони до голяма степен допринася за агресивното повишение на мобилния интернет трафик. През тази година в световен мащаб се очаква да има 1.5 милиарда смартфона, на фона на малко над 5 милиарда мобилни телефона.