Уникална кампания на Chevrolet търси дигитални изразни средства
Chevrolet издига цифровите и социални форми на общуване и комуникация на ново равнище със своята новаторска световна инициатива в YouTube, съпътстваща и подкрепяща премиерата на новия Chevrolet Captiva в Европа.
За първи път в автомобилната индустрия, избрана група от извънредно популярни в YouTube творци създават кратки видеоклипове, подчертаващи качествата и възможностите на новия Chevrolet Captiva.
Филмите, носещи името Chevrolet Captiva Life Test, имат за цел да подчертаят предимствата и да уловят духа на SUV-модела с помощта на неочаквани, весели сценарии и сюжети, поставящи на изпитание девиза на Captiva „Готов за всичко”.
Познати гласове вдъхват живот на кампанията
В разрез с установените традиции, новата кампания разчита единствено на творческата енергия на популярните в YouTube творчески знаменитости и техните многобройни почитатели, поставяйки пред тях задачата да създадат и документират неподправени изпитания в реалния живот (под кодовото название “Life test”) за новия SUV-модел Captiva.
Творческите личности, участващи в кампанията в YouTube, обединяват различни култури и интереси – от модерния градски фотограф и филмов оператор Кай Ман Уонг oт DigitalRev TV, до платформата за „страхотни идеи” Woki Toki и симпатичният гуру по всички свързани със стила, грима и прическите въпроси в лицето на Патрисия Жордан Паласиос и нейния канал Secretos de Chicas (Момичешки тайни).
Създадените до този момент забавни клипове под мотото Captiva Life Test включват: състезание по фризби между новия SUV и куче; бърза смяна на грима, прическата и тоалета на седалката до водача в Captiva, който се движи не само по натоварените мадридски улици, а в по-тежки пътни отсечки и международен турнир по тенис на маса в интериора на новия модел.
Първата вълна от видеоклипове в сериала Captiva Life Test, наред с материали, заснети зад кулисите, излязоха в интернет вчера, на 17 юни, 2013 година в предназначения специално за целта център на кампанията на адрес www.captivalifetest.com в рамките на канала Chevrolet Europe YouTube. През това лято към тях ще бъдат добавяни и нови епизоди.
Зрителите могат да се присъединят към дискусиите на видеоклиповете по няколко начина – на страницата Chevrolet Europe Facebook, чрез Instagram и в Twitter, използвайки етикетите #Captiva и #LifeTest.
Уникален подход
Кампанията за премиерата на новия Chevrolet Captiva е пряк резултат от глобалното стратегическо сътрудничество на марката Chevrolet с Google. Според Беате Щумпе, директор маркетинг на Chevrolet Europe, концепцията Captiva-YouTube поставя интересно предизвикателство пред традиционните модели за комуникация на автомобилните марки.
“По традиция автомобилните производители използват телевизионни реклами, в които говорят за динамични характеристики, технически данни и дизайн. В същото време днес ние живеем в един свръхсвързан свят, което ни дава възможност да осъществим наистина непосредствена връзка с нашите клиенти на много различни нива и по различни начини,” отбелязва Щумпе.
“Нашата кампания Captiva Life Test е новаторски подход, който е пряко свързан с нашата нова маркова философия Find New Roads. Предоставяйки Captiva в ръцете на творците на съдържание в YouTube ние дадохме възможност за създаване на серия от забавни, сърдечни видеоклипове, позволяващи на клиентите да видят и усетят новия модел по напълнио нов, нетрадиционен начин. Видеоклиповете са буквално доказателство за готовността на Captiva за всичко.”
Подобна общоевропейска кампания за премиера на нов модел със средствата на цифровата комуникация, предоставени в ръцете на творци на съдържание в YouTube е уникална в сферата на автомобилната индустрия. В допълнение към дигиталните медии, на определени пазари марката Chevrolet ще използва оригинални методи за реклама като „Out of Home” и „аbove the line” с цел да привлече повече публика за кампанията.
Бенджамин Фейс, изпълнителен директор нови продукти и решения в Google северна Европа сподели - “Създателите на съдържание в YouTube оформят културната среда в цифровата ера. Сътрудничейки с подобни творци в световен мащаб, Chevy получава възможност да осъществи връзка с ангажирани с конкретната тема общества и да получи знания и опит в създаването на точни, съдържателни и автентични маркови послания, които да възбудят общуване и да привлекат постоянна аудитория."
Сред предишните съвместни маркетингови инициативи на Chevrolet и Google са отличената с награда кампания “Firsts” за Chevrolet Sonic (Aveo) в САЩ.
Очаква се кампанията Captiva Life Test да достигне до милиони зрители в Европа и по целия свят. Chevrolet очаква кампанията да набере скорост, тъй като най-забавните и интересни за публиката видеоклипове Captiva Life Test ще проникнат под формата на коментари и в социалните мрежи.
За провеждането на тази кампания в европейски мащаб марката Chevrolet работи съвместно с две водещи световни агенции - Commonwealth (Mилано) за криейтив и координация и Carat (Лондон) за работа с медиите.