Rolls Royce призна, че стандартите му по отношение на сигурността и качеството на произвежданите от него самолетни двигатели са занижени. Това стана във връзка с разследване по взривяването на един от двигателите на самолет А380 на австралийската авиокомпания Qantas през 2010 г.

През ноември 2010 г. машината изпълняваща полет Сингапур-Сидни, трябваше да кацне аварийно, след като единият от двигателите Rolls-Royce Trent 900 експлодира във въздуха.

Парчета от двигателя се посипаха около индонезийския о. Батам, а пилотите успяха да насочат машината с 469 пасажери на борда към летището Чанги. Заради инцидента Qantas приземи временно цялата си флота от А380.

В третия си и окончателен доклад по случая австралийското бюро за безопасност на транспорта (ATSB) стига до заключението, че тръбите на горивната система на втория двигател на авариралия Еърбъс не са отговаряли на конструктивните изисквания и е имало пукнатини по една от тях. В резултат на това се е получил теч на масло, който е довел до избухване на пожар и взривяване на двигателя. Освен това тръбите са били с по-тънки стени от необходимото, съобщяи БГНЕС.

След инцидента Rolls Royce направи редица подобрения по двигателите Trent 900 за A380. Едно от тях е въвеждането на софтуер, който автоматично изключва двигателя при поява на авария. По повод на инцидента директорът на компанията по технологичните въпроси Колин Смит заяви, че става дума за "рядко събитие, за което съжаляваме изключително много". Qantas постигна споразумение с Rolls Royce за компенсация в размер на 104 млн. долара през юни 2011 г.