Истини, които началник и служител трябва да знаят един за друг
Често началникът и служителите се възприемат взаимно като две страни на една барикада. Дали опознаването може да ги накара да погледнат един на друг по нов начин. Предлагаме ви няколко мисли за лидерството, изказани през различни векове, в които определено има какво да се помисли:
Никога не наемайте човек, който разбира от поверената му работа, по-малко от вас.
- Малкълм Форбс, американски издател, бизнесмен и политик
Общо взето, всеки работодател получава такива работници, каквито заслужава.
- Уолтър Гилби, английски търговец на вино
Изкуството на управлението е да не се позволи на хората да остаряват в кабинета си.
- Наполеон I
Не може да командва кавалерийска бригада този, който смята, че на седлото изглежда нелепо.
-Джон Пиърс, американски инженер и писател
Човек, който не е станал шеф до 46 години, вече не става за нищо.
Сирил Паркинсон, британски военен историк
Най-важното нещо, което научих като мениджър, е, че работата трябва да се върши от другите.
- Алфред Слоун, американски предприемач
Лидерът е търговец на надежда.
- Наполеон I
Първото правило- правете така, че хората да си мислят, че сами искат това, което правите.
- Екатерина Велика, руска императрица
Ако мислите, че шефът ви глупав, не забравяйте: ако той беше по-умен, вие щяхте да сте без работа.
- Албърт Грант, американският адмирал
Не казвайте на хората как да правят неща. Кажете им какво да направят и им позволете да ви изненадат със своите резултати.
Джордж Пейтън, американски генерал
Следва да хвалите човек в писмена форма, а по телефона – да уреждате доставките.
- Чарлз Бийкъм, мениджър във Ford Motor
За подчинените еднакво разрушителни са както раздорите между ръководителите, така и тяхното единодушие.
- Тацит, римският историк