Тенисистките доминират в тазгодишната класация на най-добре печелещите спортистки на сп. Forbes, заемайки седем от челните десет места.

Мария Шарапова оглавява класацията за девета поредна година със заработени 29 млн. долара от наградни фондове, рекламни сделки и хонорари за участие в периода юни 2012 – юни 2013 г. Родената в Русия Шарапова оглавява една международна класация, в челната десетка на която има представители на осем различни националности.

Потенциалът на Шарапова като рекламно лице скочи неимоверно през 2004 г., когато тя спечели Уимбълдън на 17-годишна възраст. Компаниите исках високата блондинка за свое рекламно лице. Днес нейни спонсори са Nike, Head, Samsung Electronics, Tag Heuer и Evian. През април тя сключи тригодишна сделка с Porsche. Победата й в Откритото първенство на Франция през 2012 г., която ѝ осигури постигнат Голям шлем през кариерата, з донесе сериозни бонуси от спонсори.

Шарапова има и собствено бизнес начинание. Тя произвежда бонбони, които се продават в 15 държави по света. Компанията з очаква да продаде 1.5 млн. пликчета с бонбони за първите си 12 месеца в бизнеса на цена от 5-6 долара всяко. Шарапова налива спечелените пари отново в компанията и се надява да разшири бизнеса си в сфери като аксесоари и козметика.

Второ място в класацията е за Серина Уилямс, която е спечелила 20.5 млн. долара за последната година. От 8.5 млн. долара са заработени на корта, а 12 млн. долара от спонсори като Nike, Wilson, Gatorade и OPI.

Уилямс ограничава рекламните договори в последните години за сметка на сделки, в които се сдобива с дялове в компании като HSN, Sleep Sheets, Mission и отбора по американски футбол Маями Долфинс. Уилямс е лидер по най-много спечелени пари от наградни фондове в женския тенис с 47 млн. долара за цялата ѝ кариера.

Китайката Ли На оформя челната тройка на най-добре печелещите в женския спорт. Китайката е спечелила 18.2 млн. долара за последната година, в това число и 3.2 млн. долара от наградни фондове. С победата си в Париж през 2011 г. Ли На стана първата азиатка, спечелила турнир от Големия шлем. Това бързо доведе до няколко мултимилионни рекламни договора. Сред нейните спонсори са Samsung и Mercedes-Benz .

Триумфът на тениса се затвърждава от Виктория Азаренка, която заема четвъртото място в класацията с доходи от 15.7 млн. долара. Представителката на Беларус е заработила на корта 6.7 млн. долара за периода юни 2012 – юни 2013 г.

През януари тя спечели второто си поредно Открито първенство на Австралия. Азаренка е рекламно лице на Nike, Wilson, American Express, Six Star Pro Nutrition, InstaForex и Citizen Watch. Тя сключи рекламен договор и с Red Bull през януари.

Автомобилният пилот Даника Патрик от Nascar е най-високо класираният спортист извън тениса, заемайки петата позиция с доходи в размер на 15 млн. долара. Тя привлече сериозно внимание с това, че спечели полпозишън за състезанието Дейтона 500 и завърши на осмо място в самото състезание, което е най-доброто класиране в Дейтона за жена пилот.

Патрик печели по-голяма част от парите си извън пистата с 15 лични спонсора, между които Chevrolet, Coca-Cola, Nationwide Insurance и Tissot. Нейният автомобил е спонсориран основно от най-големия сайт за регистриране на домейни в света GoDaddy.com. Тя е участвал в рекордните 12 реклами на GoDaddy излъчени по време на финала по американски футбол Супербоул.

Южнокорейската шампионка по фигурно пързаляне Ким Ю На се нарежда на шесто място в класирането със спечелени 14 млн. долара. Ким си даде година почивка от състезание преди да се върне през декември на леда и да спечели втората си Световна титла през февруари.

Ким е много популярна в Корея, а част от нейните спонсори са Samsung, Korean Air и KB Financial. Тя се очаква да бъде една от големите звезди за Зимните олимпийски игри през 2014 г.

След Ким в класацията под номер 7 попада бившата номер 1 в тениса Каролине Возняцки, чиито доходи за последната година възлизат на 13.6 млн. долара. От тях 2.6 млн. долара са спечелени на корта, а 11 млн. долара от рекламни договори

Возняцки сключи нова рекламна сделка с Adidas през тази година, което е една от най-доходоносните в спорта. Падането й в световната ранклиста до номер 10 ѝ коства бонуси от спонсорите, но тя все още рекламира продуктите на цели 10 компании. Освен с тениса Возняцки често попада в медиите и заради връзката си с голфъра Рори Макилрой.

Осмата позиция е за полската тенисистка Агнешка Радванска, която може да се похвали със 7.4 млн. долара доходи за годината, от които 4.9 млн. долара от наградни фондове.

Двадесет и четири годишната тенисистка предизвика скандал в родната ѝ Полша, след като позира гола за списанието на ESPN. Най-големият ѝ спонсор е компанията за спортна екипировка Lotto.

Ана Иванович оформя хегемонията на тенисистките в класацията на най-добре печелещите спортистки, като заема девето място Сръбкинята е спечелила общо 7 млн. долара за периода юни 2012 г. - юни 2013 г., от които едва 1 млн. долара на корта.

Иванович е достигала само веднъж до четвъртфинал на турнир от Големия шлем, след като спечели Откритото първенство на Франция през 2008 г., но продължава да печели добре, благодарение на доживотен договор с Adidas, който е един от доходоносните в тениса. Другите й спонсори включват Yonex, Rolex, Juice Plus и Dubai Duty Free.

Челната десетка се затваря от голфърката Поула Криймър. Тя е спечелила 5.5 млн. долара за последната година, от които 1 млн. долара от наградни фондове million

Криймър е наричана Розовата пантера за това че обича да носи розови екипи и си остава най-популярната американска голфърка въпреки че не е печелила турнир от 2010 г. Тя има рекламни договори с TaylorMade, Аdidas, Citizen Watch, CDW, Ricoh и Bridgestone.