Коса в мивката или недружелюбен персонал – който отиде на почивка, може да очаква много изненади. Изследователският институт Forsa направи проучване, което показа най-големите дразнители по време на почивка.

10. Насекоми в стаята (10%)

Хлебарките и другите буболечки в хотелската стая наистина могат да развалят почивката ви. Един на всеки десет туристи има неприятно преживяване от такъв вид. Това показва проучването на Forsa сред 2001 души. Това, уви, не е единственото неудобство, което може да се появи по време на почивката. Ето кои са другите:

9. Закъснял автобус, влак или самолет (13%)

Закъсненията винаги са досадни, но по време на почивка са още по-неприятни. В края на краищата, може дори да се случи така, че заради закъснял влак или автобус да изпуснете самолета си.

8. Пренаселени зони за отдих като басейн и плаж (14%)

По време на почивка човек иска наистина да се отпусне и да си почива, а не да се разминава постоянно с хора, които се бутат в него. Това понякога е трудно на по-известните туристически дестинации.

7. Шум от другите гости (19%)

Някои отиват на почивка, за да не правят буквално нищо, а други – точно обратното. И когато се получи конфликт между, да кажем, съседи в хотела, които имат различни виждания за своята почивка, се стига до скандали и гняв. Почти един на всеки петима се чувства раздразнен от други гости.

6. Строителен шум или шум от улицата (19%)

Понякога се случва така, че точно пред резервирания от вас хотел правят ремонт или строят сграда. По принцип е правилно при резервация да ви съобщят това, а в случай, че не са, да се откажете или да ви преместят в друг хотел, но както сами се досещате, това не винаги се случва.



5. Без хубава гледка от прозореца (20%)

Всеки пети летовник се оплаква от лоша гледка от прозореца в хотелската си стая. Тези, които резервират онлайн, трябва да внимават, защото "гледка към морето" може да означава доста неща за туроператорите.

4. Недружелюбен хотелски персонал (21%)

Звучи ли ви познато? Всичко в хотела е наред, но персоналът не е приветлив и добре настроен към гостите. Тогава остава неприятен спомен от почивката.

3. Мръсно спално бельо (24%)

Това е недопустимо: тъкмо влизате в новата си хотелска стая и какво да видите? Чаршафите са мръсни. Секунди по-късно проверявате и банята, която вероятно също не е в добро състояние… Резултатът е, че едва ли ще повторите гостуването си в този хотел. Може да помолите за възстановяване на сумата след оплакване, но процедурата е доста по-дълга от очакваното.

2. Не достатъчно голям избор на закуска или при хранене в хотела (29%)

Това няма нищо общо с хигиената, но много туристи се дразнят, когато на шведската маса сутрин има само няколко филийки хляб, колбаси и сирена. Същото важи и за вегетарианците: те се вбесяват, когато трябва да си поръчват допълнителни ястия извън основните, предлагани в менюто.

1. Мръсна баня (31%)

Най-дразнещото нещо, което проваля почивката на най-много хора, е мръсната баня. Тя задължително трябва да бъде почистена възможно най-скоро, за да не продължи кошмарът, а да си прекарате поне остатъка от времето хубаво.