Мъжете винаги са се оплаквали от страстта на своите половинки към обувките, но през последните години се наблюдава точно обратната тенденция. Силният пол не само, че вече не изостава от своите спътнички в живота, но даже ги превъзхожда в харчовете.

Мъжете на възраст 25-34 години са похарчили през миналата година около 178 паунда за обувки, включително маратонки и сандали, докато в същото време разходите на дамите не надхвърлят 171 паунда. Това показват данните от изследване на британската аналитична компания "Минтъл".

Разликата е още по-осезателна във възрастовата група от 16 до 24 години. Младежите си купуват обувки за 154 паунда, а при девойките тази сума е с 15% по-ниска. В категорията на 35-44 годишните съотношението е съответно 157 на 138 паунда, съобщава БГНЕС.

10-те любими луксозни марки на мъжете

Ричард Коуп, който изследва тенденциите на пазара за "Минтъл", смята, че неочакваните факти потвърждават следното: "Мъжката метросексуалност (стремежът на мъжете към съвършен външен вид и начин на живот) се превръща в мейнстрийм".

Той отбеляза също така, че младите са все по-загрижени за своя външен вид, харчат повече пари и прекарват повече време пред огледалото. "Гордостта и стремежът към по-голяма самоувереност са определящи за мястото на мъже в съвременното общество", добави Коуп.