Новият Chevrolet Camaro ще се появи за първи път в Европа
По време на 65-ото автомобилно изложение във Фракфурт Chevrolet ще представи новия Camaro кабриолет и купе.
Със своя стремителен, нисък и динамичен силует, както и с модерната инфоразвлекателна система Chevrolet MyLink с достъп до интернет, последното издание на прочутия американски „muscle car” се отличава с най-значителните промени в дизайна от момента на представянето на петото поколение на Camaro под формата на концептуален модел през 2006 година.
"Camaro винаги е бил свързван с представата за емблематичен дизайн, изключителна динамика и удоволствие от шофирането и затова ние сме особено горди с новите версии купе и кабриолет," сподели д-р Томас Седран, президент и изпълнителен директор на Chevrolet Europe.
"Те съчетават високотехнологични нововъведения, които ще добавят още по-високо ниво на комфорт и по-висока стойност в предложението към нашите клиенти," добави Седран.
Подобрена аеродинамика
Новият Camaro се отличава с подобрена спортна аеродинамика, която спомага за по-ефективно охлаждане на задвижващия тракт и по-висока стабилност на автомобила при движение с висока скорост.
Предната част на каросерията прави впечатление с по-широк долен отвор за въздух и по-тясна горна решетка, докато функционалният допълнителен отвор върху предния капак спомага за отвеждане на топлината от пространството за двигателя и за увеличаване на аеродинамичната сила на прилепяне.
В задната част промените в дизайна включват пластични форми на капака на багажника, хоризонтално оформление на светлините и дифузьор в долната част на бронята. Както версията Coupe, така и откритият Convertible разполагат със заден спойлер с вградена радиоантена.
Мощността за задвижването на Camaro се осигурява от изпитания 6.2-литров осемцилиндров V-образен двигател в съчетание с шестстепенна механична или автоматична предавателна кутия, като в последния случай двигателят разполага серийно със система за активно управление на впръскването на гориво и променливо газоразпределение (VVT).
Версията с механична предавателна кутия постига максимална мощност 432 к.с. (318 кВт) при 5 900 об/мин и максимален въртящ момент 569 Нм при 4 600 об/мин. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 5.2 секунди при версията Сoupe с механична предавателна кутия и 5.4 секунди при открития Сonvertible с механична трансмисия.
Вътрешно пространство с модерни удобства и връзка с глобалната мрежа
Достъпът до новия Camaro е лесно и удобно благодарение на серийната система за централно заключване с дистанционен достъп без ключ, а при варианта на модела с автоматична предавателна кутия клиентите могат да поръчат допълнително и функция за стартиране на двигателя без ключ.
Новият Camaro може да бъде поръчан и със спортни анатомични седалки Recaro с кожени тапицерии и електрорегулиране за предните места на варианта Сoupe.
Сред останалите забележителни елементи в интериора са новият heads-up дисплей с цветни показания и инфоразвлекателната система Chevrolet MyLink, вградена в централната конзола на арматурното табло.
Управлението на системата се осъществява посредством чувствителен на докосване цветен екран с висока разделителна способност и диагонал седем инча, който предлага ясно структурирано и лесно за използване меню с икони.
Новата инфоразвлекателна технология Chevrolet MyLink позволява на потребителите да отварят телефонни книги, да слушат музика от индивидуални плейлисти и да разглеждат галерии от снимки на включените към системата съвместими смартфони.
Връзката с преносимите устройства може да се осъществи чрез USB, безжично по Bluetooth и през стандартен Аux-in вход.
В допълнение към разпознаването на гласови команди, системата предлага и възможност за TTS* (Text-To-Speech – четене на текст чрез гласов синтезатор), което ще позволи на водачите да прослушват текстовите съобщения от своя смартфон без отделят вниманието си от пътя и ръцете си от волана.
Видеокамера за следене на маневрите и зоната зад автомобила е част от серийното оборудване на модела.
В допълнение към това, клиентите на новия модел могат да поръчат и вградената навигационна система с картово покритие на цялата територия на Европа. Подобно на всички варианти на инфоразвлекателната технология Chevrolet MyLink, собствениците ще могат да допълват своите системи с нови приложения в момента, в който те станат достъпни.
Конкурентно ценово равнище за един истински „muscle car”
Новият Camaro ще започне да се предлага при някои от представителите на марката Chevrolet в Европа към края на настоящата година. Със своето ценово равнище, започващо от препоръчаните от производителя 78 526 лв с ДДС за купе-версията в България и 88 306 лв с ДДС за кабриолета, Camaro ще бъде извънредно конкурентоспособно предложение за почитателите на динамичното шофиране.
Разбира се, новият Camaro предлага много повече от достъпно спортно удоволствие и страхотна стойност за цената си.
В продължение на десетилетия неговата неудържима мощ, емблематичен дизайн и уникални „muscle car” атрибути са поразявали сърцата и въображението на безброй ентусиасти по целия свят, превръщайки се в сюжет за плакати, фланелки и популярни музикални изпълнения.
Първото издание на Camaro, което журналистите през лятото на 1966 година описват като "малко зло създание, което се храни с мустанги”, използва самоносеща стоманена структура на каросерията и се задвижва от 3.9-литров редови шестцилиндров двигател.
След него идват пет все по-мощни и по-динамични поколения на Camaro, които поразяват почитателите на модела по целия свят. В периода до 1968 година, Camaro се сглобява от предварително подготвени комплекти от компоненти (CKD - Сomplete Knock Down) в два от заводите на General Motors в Европа – в Антверпен, Белгия и в Бил, Швейцария.
Динамиката и спортните надпревари винаги са били неотменима част от гените на Camaro, вследствие на което моделът взема активно участие в различни форми на автомобилни състезания, сред които прочутите драг надбягвания, в които специално подготвени автомобили – най-често по двойки – се състезават за най-бързо ускорение на къса права отсечка и печели този, който първи пресече финалната линия.
Също толкова неразделна част от американската култура като ябълковия пай и играта на бейзбол, поколенията на Camaro стават част от много холивудски филмови продукции, сред които “Булката беглец” (1999 година), “Незабравима разходка” (2003 година) и разбира се – поредицата “Трансформърс” (2007, 2009 и 2011 година), в които Chevrolet Camaro играе една от ключовите роли в лицето на робота Бъмбълби.
През месец март 2013 година пред публиката на международното автомобилно изложение в Ню Йорк бе представено последното издание на Camaro Z28, cчитано от мнозина за най-емблематичния и изключителен модел в историята на Camaro.
Задвижваният от разработен в сътрудничество със специалистите на Corvette Racing 7.0-литров V8 двигател нов Camaro Z28 е способен да развие максимална мощност от 500 к.с. (373 кВт) и максимален въртящ момент от 637 Нм, което го прави истински горд наследник на една славна традиция.