Потребителското доверие в Германия се понижава
Потребителското доверие в Германия се е понижило от шесгодишния си максимум, постигнат през август. Според данни на института GfK, през септември потребителското доверие се е понижило до 6.9, в сравнение със 7 през август.
Резултатът се оказа под прогнозите на анализаторите за задържане на показателя на нива трайно над 7. Силните данни за най-голямата европейска икономика до голяма степен бяха в основата на положителните очаквания.
„Възходящият тред при потребителското доверие, наблюдаван от февруари, се е нарушил“, коментираха от немския институт в изявление. „Това обаче не означава промяна на като цяло положителната картина“, допълват още от там.
Потребителите започват да стават по-малко оптимистични за икономиката след признаците за трайно възстановяване. Очакванията са, че покупателната им способност ще става по-слаба, според анализатори.
По-високите разходи за храна са допринесли до голяма степен за инфлацията от 1.9% през юли, което е най-високият й темп за тази година. Инфлацията е сериозно опасение за немските потребители.
Много икономисти изразяват мнение, че немската икономика ще нараства с по-големи от правителствените очаквания от 0.5% през тази година, но очакват известно забавяне от ръста през второто тримесечие на годината.
Силна икономика най-вероятно ще запази лидерската позиция на Ангела Меркел за трети мандат при предстоящите избори.