Работниците в американските вериги за бързо хранене като McDonald's и Wendy's (собственик на Pizza Hut, KFC и др. - бел. ред.) започнаха стачка с искане почасовото им заплащане да бъде увеличено двойно - от 7.25 долара на час на 15 долара, предаде BBC.

Ако протестът се разрасне, профсъюзни лидери предричат една от най-мащабните стачки в историята на бранша, съобщи БГНЕС.

Протестът идва в момент, в който президентът Барак Обама отправи призив минималната работна заплата – тя беше закована на 7.25 долара на час през 2009 г., да стане 9 долара. Към протеста на служителите от заведенията за бързо хранене в 50 американски града се присъединяват и работещите в т. нар. търговия на дребно.

В специално съобщение McDonald's и Burger King подчертаха, че те не взимат решения за определяне на минималната почасова заплата, доколкото повече от заведенията им работят по системата на франчайз.

Невероятните реклами на McDonald’s

По принцип веригите за бързо хранене са известни с относително ниските си цени, а увеличаването на заплатите би се отразило на този основен за клиентите фактор. Говорител на националната асоциация на ресторантьорите каза пред АП, че ниските заплати във веригите за бързо хранене са резултат и от това, че голяма част от персонала там е млад и относително неопитен.

Случайно или не, но точно в деня на началото на протестите вашингтонският мозъчен тръст Институт по заетост публикува на цяла страница в Wall Street Journal реклама на робот, който прави палачинки.

В текста се обяснява, че ресторантите трябва да намалят персонала си, за да запазят атрактивни за клиентите цени , т.е. хората да бъдат заменени от роботи, пише в. Los Angeles Times.

А и мотото на рекламата е доста провокативно: "Защо роботите скоро могат да заменят работещите в заведенията за бързо хранене, които искат по-висока минимална работна заплата?".