Aston Martin си е поставила за цел да удвои продажбите си до 2016 г. с пускането на нови модели и разширяването на дилърската си мрежа извън Европа. Британският производител на спортни автомобили може да инвестира и в SUV модел, за да увеличи популярността си сред заможните купувачи.

Производителят на суперавтомобили планира да назначи нов главен изпълнителен директор в следващите три месеца, докато настоящият Улрих Бец, който е начело на компанията от 2000 г., вероятно ще стане председател.

Aston Martin има няколко кандидати за поста, според източник на Bloomberg. От компанията засега отказват официален коментар.

Aston Martin е единственият световен производител на луксозни автомобили, който не принадлежи към по-голяма производствена група.

След като инвестиционната компания Investindustrial купи 37.5-процентен дял в компанията късно миналата година, автопроизводителят представи планове през януари да инвестира 500 млн. паунда (785 млн. долара) в разрастването на дейността си в следващите четири години, за да се конкурира с Bentley на Volkswagen AG и Ferrari и Maserati на Fiat SpA.

От Aston Martin са си поставили за цел да увеличат годишните си продажби до около 7 000 автомобила през 2016 г., в сравнение с около 3 400 продадени коли през 2012 г., като основният ръст се да дойде от Азия, Северна и Южна Америка. Като втора част от плана за разрастване на дейността си Aston Marton може да представи SUV модел, който ще има за цел да привлече заможни купувачи.

Investindustrial може да увеличи дела си в Aston Martin в следващите години чрез увеличение на капитала, което ще е необходимо за инвестиции в нови проекти, като SUV модела, например.

Investindustrial, която продаде италианския производител на мотициклети Ducati на Audi в средата на 2012 г., финализира закупуването на дела си в Aston Martin за 190 млн. евро през май и пое контрол върху управлението на компанията, която тази година празнува стогодишнина.

Другите акционери в Aston Martin са кувейтските компании Investment Dar и Adeem Investment Co., които купуват британския автопроизводител през 2007 г. от Ford Motor Co., която пък бе неин собственик в продължение на 20 години.