8400 потребители бяха попитани кои марки купуват отново и отново и на кои марки вярват най-много, без да бъдат разочаровани. Изненадата е, че бебешките храни се оказаха една от най-големите индустрии.

Фирмата за маркетингови проучвания Facit интервюира 8400 потребители за техния индекс на лоялност към компании от 16 индустрии. Резултатите са анализирани по критерии като цялостна удовлетвореност на клиентите от продукта, връзка с компанията, повторно купуване, препоръки на приятел и други.

Вижте първите десет:

Десето място: Alete

Дъщерната компания на Nestle – Alete продава бебешка храна и през 2011 година е имала пазарен дял от 30 на сто в Европа. Тази година е на десето място в класацията, като вдига своя резултат на 82,17 точки в сравнение със 77,8-те миналогодишни.

Девето място: Haribo

Основната съставка на бонбоните е желатин – вещество, използващо се в лекарства, фотохартия и различни храни. Сладкарският производител е подобрил резултата си от миналата година, като от 77,7 точки е качил до 82,24.

Осмо място: Tchibo

Миналогодишният победител Tchibo тази година е чак на осмо място, но все пак с подобрен резултат с 1,3 индексни пункта (от 82,6 миналата година).

Седмо място: Samsung

От 79,7 на 82,9 точки се е изкачил южнокорейският производител на телевизори и мобилни телефони. В проучването става ясно, че за технологичните компании е по-трудно да спечелят лоялността на клиентите си и да ги задържат.

Шесто място: Amazon

За пръв път в класацията има и онлайн търговец на дребно, което е изненада. В резултата на класирането пише: „Amazon успя да изгради много лоялни клиенти и дори няма следи от масивния проблем с имиджа им в началото на годината. Удовлетвореността на клиентите играе по-важна роля от имидж проблеми.“

Пето място: Coppenrath & Wiese

С четири точки повече от миналата година има производителят на замразени торти, сладкиши и хляб. Гамата им включва над 70 торти и сладкиши.

Четвърто място: Lindt & Sprüngli

Същото важи и за швейцарския производител на шоколад: увеличение с 4 пункта в сравнение с миналата година, от 80,2 на 84,8 точки.

Трето място: Hipp

Производителят на бебешка храна принадлежи към индустрията, която е най-силно представена в класацията, защото са се доказали като "надежден партньор". Но дори най-успешните компании не са защитени от лоши новини: през 2012 година производителят на бебешка храна получи отрицателна награда за "най-голяма рекламна лъжа" за своя плодов чай. В класацията обаче Hipp имат седем индексни пункта повече от миналата година.

Второ място: dm

Съществуващата от 1973 година насам компания открива все повече нови магазини в различни европейски страни, като от няколко години вече е и на българския пазар. В класацията дрогерията има 85,91 точки.

Първо място: Miele

Производителят на уреди за домакинството Miele има увеличение от 6,2 индексни пункта и от пето място през изминалата година сега е на първо с 85,92 точки. Марката беше отличена и за "най-добра марка" от наградите ‚best brands awards‘.