Веригата за бързо хранене McDonalds ще предложи алтернатива на пържените си картофи на фона на изискванията на обществените организации и активисти да спре рекламата и предлагането на нездравословна храна на децата, според The Wall Street Journal .

Новината засяга 20 страни, в които мрежата присъства, включително САЩ, Канада, Великобритания, Китай, Бразилия, Германия, Франция, Япония и Русия. Тези пазари съставят над 85% от продажбите на групата.

Миналата седмица основният конкурент на компанията веригата Burger King обяви, че ще предложи нискокалорично меню за клиентите си в САЩ, като намали съдържанието на мазнини в пържените си картофи.

Според оценки на компанията, в новата ѝ рецепта се съдържат 40% по-малко мазнини и 30% по-малко калории, отколкото в картофите от McDonalds ( които са и в по-голямо количество). Цената на нискокалоричните картофи ще бъде по-висока от тази на стандартните – 1.89 долара за една малка порция в сравнение с 1.59 долара за обикновените висококалорични картофки.

" Ние мислим, че можем да повлияем положително на закупуване на плодове и зеленчуци“, отговори на удара изпълнителният директор на McDonalds Дон Томпсън в интервю за The Wall Street Journal. - Ние сме в челните редици и можем да бъдем част от решението ". По-думите му хората ядат средно по три пъти на месец в McDonalds.

Инициативата на веригата, съвместно с Healthier Generation, организация с идеална цел на Фондация „Клинтън“, ще бъде съсредоточена основно върху затлъстяването при децата.

Рекламата на обяд Happy Meal ще насърчава с менюто да се пие вода, мляко и сок, а не газирани напитки. Мрежата също така планира да подчертае ползата от своите ястия с нов дизайн и реклама на пакетите, адресирани до детската аудитория .

Томпсън заяви, че McDonalds насърчи децата да консумират повече мляко в средата на 2000 г., като увеличава рекламата на мляко и използва по-ярка опаковка. От тогава, според него, продажбите на млечни продукти във са се увеличили с повече от 50%.