Coca-Cola създава собствена верига магазини
Двойна революция тихо започва в компанията от Атланта Coca-Cola. Най-големият производител на безалкохолни напитки открива магазини в развиващите се страни, които биха могли да улеснят достъпа на бедните до основни продукти и услуги. Това може да се окаже сериозен пробив в бизнес модела на компанията, която по-рано се фокусираше върху производството и разпространението на известната напитка.
От компанията казват, че "повече от един милиард души нямат достъп до питейна вода и 2.5 милиарда не разполагат с адекватна система за хигиена."
Модерните магазини на компанията с името Ekocenter са оборудвани със система за пречистване на водата (наречена Slingshot ). Те също така предлагат достъп до основни услуги, като например безжични комуникации, ток, съхранение на ваксини и разбира се храни, като Coca-Cola или топли ястия.
Тези магазини са предназначени за страните, в които хората живеят с по-малко от два долара на ден, или за 4 млрд. души по света.
Пилотният магазин, който работи в момента, се намира в Хайделберг, Южна Африка.
По данни на в. „Ню Йорк Таймс“ , само системата за пречистване на вода струва 100 000 долара, но масовото производство може да се намали себестойността й до 2000 долара.
Що се отнася до това кои от продуктите и услугите ще бъдат безплатни и кои - ще се плащат Серена Леви, говорител на Coca-Cola, каза, че "бизнес моделът все още не е определен."
До 2015 г., между 1500 и 2000 Ekocenters бъдат инсталирани в света, според фирмата, което ще позволи на 500 000 души в 20 страни да имат достъп до 500 милиона литра вода всяка година, както и до основни продукти и услуги. 300 преки работни места и 750 косвени ще бъдат създадени за това време.