Китайските медии подложиха на остра критика веригата кафенета Starbucks заради високите цени в тях.

В критичен материал на вестник China Daily от тази неделя се обръща внимание на това, че средната цена на напитките в кафенетата на Starbucks в Пекин е 4.43 долара, докато в същото време в САЩ цената е с 1/3 по-ниска, въпреки че там доходите са по-големи.

Вчера Starbucks отговори чрез платена публикация в информационна агенция "Ройтерс". В нея се казва, че механизмът на ценообразуването на всеки един пазар по света е индивидуален, като крайната цена се калкулира на базата на разходите за работна ръка, логистика и пр.

Работната ръка в Китай е евтина, но затова пък кафето е скъпо, тъй като държавата облага производството му с допълнителни данъци, припомня БГНЕС.

Въпреки това за периода 2007-2012 г. продажбите на кафе в Поднебесната са нараснали с 90%, достигайки оборот от над 1 млрд. долара.