Фамилията Версаче продава до 30% от едноименната модна къща
Фамилията Версаче е все по-близо до продажбата на дял в едноименната модна къща, след като е поканила дялови инвеститори, които да отправят конкурентни оферти в края на този месец, информира FT.
Сред кандидат-купувачите за 20-30% от Versace са бившия собственик на Gucci Investcorp, която е бахрейнски инвестиционен фонд, както и Blackstone и лондонската компания за дялово инвестиране Permira, която притежава Hugo Boss и продаде Valentino през миналата година. Кандидати за дял в модната къща са още италианския фонд FSI и парижката компания Ardian.
В края на миналия месец тези заинтересовани страни бяха помолени да отправят индикативни оферти и да изложат визията си за това как виждат управлението на модната къща заедно с фамилията, която я е основала.
Кандидатите ще се срещнат с ръководството на компанията, преди да подадат новите си оферти на 25 ноември. Офертите за една от последните независими италиански модни къщи се очаква да надхвърлят 850 млн. евро.
От Versace наеха Goldman Sachs и Intesa Sanpaolo през април, за да търсят нови акционери, които да инжектират капитал в компанията с цел финансирането на опит за разширяване на дейността в Азия и Латинска Америка.
Фамилията, част от която е Донатела Версаче, дизайнер на марката след смъртта на брат си Джани Версаче през 1997 г., е споделяла, че компанията иска да продаде по-малко от една трета от акциите си.
Фамилията иска да набере около 150 млн. евро, за да финансира разширяване на дейността й и също така обмисля да продаде част от акциите си за между 50 и 150 млн. евро. Те искат да направят компанията публична до три години.
Компаниите за дялово инвестиране, които обикновено продават дяловете си в срок от три до пет години, виждат потенциал в италианската марка като една от популярните, но която изостава от останалите по отношение на продажбите, печалбата и географския си обхват.
Общите приходи на Versace възлизат на 408.7 млн. евро през миналата година, отбелязвайки повишение с 20% в сравнение с предходната година, докато продажбите в световен мащаб нарастват с близо две пети до 224.5 млн. евро, след като са се удвоили в Северна Америка.