„Следващият път, когато вдигнете телефона, за да платите сметка, да направите резервация за ваканцията или да запазите билети, е възможно да не разтоваряте с офис в Кардиф, Съдърленд или Банглър, а с някой от растящия брой кол центрове в България“, пише британският в.Independent.

Британски фирми като Thomas Cook, eBay, Sky, Seatwave и Zumba Fitness имат аутсорснати клиентски услуги в България. Такива сделки карат някои да предполагат, че Индия може най-накрая тихо да загуби своята корона като кол-център столица на света.

Фирмата на британския бизнесмен Джонатан Гладуиш 60K е една от десетината и повече аутсорисинг фирми, които привличат компании в София, където се обработват повече от 3000 британски клиенти на ден.

„Когато стъпихме през 2008 г., България бе девствена територия с остаряла телекомуникационна структура и на практика без аутсорс“, казва бизнесменът, наемащ 650 души, говорещи 27 езика. "Всичко това се промени. През това време осъзнавах колко добре образовани млади хора има тук - около 93 на сто от моя екип са висшисти или докторанти, които искат да работят за мен за две, три или дори четири години, преди да продължат напред".

Джонатан Гладуиш, сред чиито клиенти са Sky Broadband и eBay, спестява между 40 и 50 процента, премествайки своите операции в Източна Европа. Той противопоставя ситуацията в България на тази в Обединеното кралство, където на работата в кол център често се гледа като на "временна" заетост за завършилите.

Британското издание цитира и 24-годишна служителка на кол център на име Лидия Хаджиева, която казва, че първото и намерение било да работи в Австрия, но с появата на аутсорсинга в България се разкриват възможности за работа за млади хора с добри езикови умения.