Индексите на Международния автомобилен съюз (ИРУ) показват, че след двойната рецесия в ЕС през 2009 и 2012 година икономическият растеж постепенно се завръща. Слабото 0.4-процентно увеличение в теглото на превозените товари в края на 2013 година свидетелства за този ръст. Индексите обаче показват и различия в икономическото възстановяване в общо 63 страни по целия свят, се посочва в прессъобщение на ИРУ.

В тази връзка началникът на ИРУ за устойчивото развитие Йенс Хюгел подчерта: „Подробният анализ на последните икономически данни показва, че в Европа има обща възходяща тенденция. Въпреки това, континентът изостава зад страните от БРИК и ТРАСЕКА, които показват по-добри постижения, що се отнася до транспортираните обеми през 2013 година – тенденция, която вероятно ще продължи и през 2014 година”.

Автомобилните оператори от БРИК и ТРАСЕКА са превозили с 5.1% и 3.4% по-голямо количество от колегите си от ЕС. През 2014 година тези проценти ще достигнат 5% и 3.7%, докато товарът на европейските оператори ще се увеличи с едва 1.3%, предаде Фокус.

„Правителствата на страните от БРИК и ТРАСЕКА разбират чудесно, че системните иновации и инвестициите в ефективния автомобилен транспорт са инструменти за увеличаване на икономическия растеж. Сега те би трябвало да надградят този успех с ефективното прилагане на изпитани многонационални търговски и транспортни подпомагащи инструменти, като например Хармонизацията на ООН и ТИР Конвенциите, които вземат под внимание ефективния и сигурен мултимодален международен транспорт”, заяви още Хюгел.